  • 1. Data: 2009-12-16 22:33:25
    Temat: bilet pkp
    Od: "Piotr" <h...@s...com>

    Witam,

    1os.DG,KPiR+VAT,
    Czy jeśli bilet PKP posiada wymagane dane aby traktować go jak fakturę to
    mogę po prostu odliczyć vat i resztę wpisać do KPiR jako koszty, czy lepiej
    wypisywać delegację?
    Fakturę za parking też tak mogę?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2009-12-21 09:12:11
    Temat: Re: bilet pkp
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Dec 2009, Piotr wrote:

    > Czy jeśli bilet PKP posiada wymagane dane aby traktować go jak fakturę to
    > mogę po prostu odliczyć vat i resztę wpisać do KPiR jako koszty, czy lepiej
    > wypisywać delegację?

    IMO bez znaczenia.
    "Delegacja" jest potocznym określeniem na dokument, który z formalnego
    p. widzenia jest dowodem wewnętrznym (i niczym innym).
    Merytorycznie "delegacja" jest niezbędna do wykazania kosztów diety,
    wydatki dokumentowane dowodami zakupu są "samoistnie" KUP.
    Druk zwany "delegacją" przydaje się, bo:
    - łatwiej pospisywać drobne wydatki, aby w razie kontroli pamiętać
    *dlaczego* dany wydatek był KUP
    - w przypadku pracownika mamy przy okazji rozliczoną wartość należnego
    zwrotu wydatków

    pzdr, Gotfryd