  • 1. Data: 2002-12-05 07:42:00
    Temat: Obywatelstwo, brak zameldowania i DG
    Od: "Remaklus" <r...@w...pl>

    Czy osoba posiadająca obywatelstwo polskie, nie zamieszkująca w Polsce może
    zarejestrować DG jako osoba fizyczna ?
    ark

  • 2. Data: 2002-12-05 10:30:15
    Temat: Re: Obywatelstwo, brak zameldowania i DG
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Remaklus" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy osoba posiadająca obywatelstwo polskie, nie zamieszkująca w Polsce
    może
    > zarejestrować DG jako osoba fizyczna ?

    Jest co prawda w "Ustawie o dzialanosci gospodarczej" przepis mowiacy ze:
    "Art. 86. W postępowaniu w sprawach o wpis do rejestru przedsiębiorców osoba
    zagraniczna przedkłada sądowi rejestrowemu zaświadczenie właściwego
    polskiego urzędu konsularnego stwierdzające, że w myśl zasady wzajemności
    polscy przedsiębiorcy są dopuszczeni do działalności w państwie, na którego
    terytorium ma stałe miejsce zamieszkania lub siedzibę osoba zagraniczna, na
    takich samych zasadach, jak przedsiębiorcy mający miejsce pobytu stałego lub
    siedzibę w tym państwie. Zaświadczenie nie jest wymagane, jeżeli między
    Rzecząpospolitą Polską a tym państwem obowiązuje ratyfikowana umowa
    międzynarodowa przyznająca wzajemność.",
    gdzie
    "Art 4 pkt. 3) osoba zagraniczna: a) osobę fizyczną mającą stałe miejsce
    zamieszkania za granicą, b) osobę prawną z siedzibą za granicą, c) niemającą
    osobowości prawnej spółkę osób wymienionych w lit. a) lub lit. b), z
    siedzibą za granicą,".

    Ale nie wiem czy da sie zinterpretowac pojecie "Sad rejestrowy" [dla osob
    prawnych] jako analogie do "Ewidencja Dzialanosci Gospodarczej" [dla osob
    fizycznych], a w mysl przepisow przejsciowych, do konca 2003 roku osoby
    fizyczne uzyskuja wpisy w EDG we wlasciwych sobie Gminach.
    Moze ktos z grupy bedzie wiecej wiedzial na temat ew. interpretacji w/w
    zapisu?

    Gason

  • 3. Data: 2002-12-05 21:36:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    A może zastosować przepis o właściwości urzędów, gdy nie można jej ustanowić
    inaczej, i zarejestrować w tym wypadku działalność w urzędzie właściwym dla
    gminy Centrum Miasta Stołecznego Warszawy? - ale to tylko propozycja.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 4. Data: 2002-12-06 09:29:47
    Od: "Piotr Gas" <g...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:asoh1v$oq5$2@news.tpi.pl...
> [...]
    dla
    > gminy Centrum Miasta Stołecznego Warszawy? - ale to tylko propozycja.

    Wiem ze tak jest w przypadku rozliczenia podatkowego (osoby niezameldowane
    musza rozliczac sie w ktoryms tam US-ie w Warszawie),
    ale czy mozna tak zrobic przy zakladaniu dzialalnosci gospodarczej?

    Gason

  • 5. Data: 2002-12-09 09:24:25
    Od: "Remaklus" <r...@w...pl>

> [...]
    dla
    > gminy Centrum Miasta Stołecznego Warszawy? - ale to tylko propozycja.

    Dzięki za sugestie.

    A może ktoś to przećwiczył w praktyce ?