  • 1. Data: 2002-12-05 00:23:14
    Temat: Zakupy związane wyłącznie ze sprzedaża opod. - WATPLIWOSCI....
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Od razu konkretny przykladzik:

    Rozliczanie faktury VAT za rozmowy z komórki służbowej.

    Powiedzmy, ze normalnie swiadcze uslugi i owatowane i zwolnione.

    Telefon (dzwonienie) jest bez wątpienia kosztem związanym
    ze wszystkimi rodzajami mojej działalnosci.
    Nazwijmy go wiec "kosztem mieszanym".

    Tak wiec na formularzu VAT-7 wchodzi on w sklad
    kwoty wpianej w okieknach 55, 56
    ("zakupy związane ze sprzedażą *i taką, i taką*").

    Ale jesli w danym miesiącu, wykonałem tylko i wylacznie usługi
    owatowane - czy rachunek za telefon nie powinien pojsc do
    okienek 53, 54?
    ("zakupy związane wyłącznie ze sprzedaża opodatkowana")

    Finansowo, to oczywiscie i tak wyjdzie na to samo,
    ale jak jest poprawnie?

    Jak rozumiem, musze umiec udowodnic, ze dany wydatek był
    całkowicie związany tylko ze sprzedażą owatowaną.
    Ale czy to mam udowodnić w ramach zamknietego okresu
    jednego miesiąca?

    No bo przecież mogłem dzwonić w sprawach, ktore zaowocują
    fakturami dopiero za 2 miesiące.
    Ale czyzby wpis do ewidencji (teoretyczny zakres uslug)
    mial miec wplyw na to do ktorego okienka a VAT-7 mam to wpisac???
    Niemozliwe.......

    Jak to jest?

    DZIEKI!

    latet

  • 2. Data: 2002-12-05 13:08:02
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale czyzby wpis do ewidencji (teoretyczny zakres uslug)
    > mial miec wplyw na to do ktorego okienka a VAT-7 mam to wpisac???

    Sam stwierdziłeś że nie jesteś w stanie przypisać kosztu rozmów do
    konkretnej sprzedaży, więc wpisujesz do VAT-7 jak zwykle (związ. ze sprzed.
    mieszaną). Ustawodawca założył że VAT od zakupów zwiazanych ze sprzed.
    mieszana rozliczasz wg proporcji sprzedazy w danym m-cu, masz sprzedaz tylko
    opodatkowaną to odliczysz całośc. Pamiętaj że rozliczenia proporcją są
    zawsze "sztuczne". W opisanym przypadku zyskujesz. Natomiast rozmawiając
    tylko o sprzed. opodatk., a sprzedajac w danym m-cu także ze st. zwol.
    stracisz, bo nie odliczysz całego VAT. Założenie jest pewnie takie że
    statystycznie przy normalnych kosztach w dłuższym okresie czasu rozliczenia
    przyblizą się do rzeczywistości. Iwona

  • 3. Data: 2002-12-05 13:52:58
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    > Sam stwierdziłeś że nie jesteś w stanie przypisać kosztu rozmów do
    > konkretnej sprzedaży, więc wpisujesz do VAT-7 jak zwykle (związ. ze
    sprzed.
    > mieszaną).

    No tak, normalnie tak.....
    Ale powtarzam - w miesiącu, w ktorym miałem tylko sprzedaż vatową,
    trudno wiązać wydatek ze sprzedażą mieszaną, bo sprzedaży miaszanej nie ma!
    Jest tylko vatowa!

    Ale chyba masz i tak racje, z 2 powodow:

    1. bezpieczniej dla mnie jesli zalicze to do "mieszanej"
    2. finansowo i tak wyjdzie na jedno.

    Dzieki,

    Pozdrawiam,

    Latet