  • 1. Data: 2002-12-05 07:28:23
    Temat: jak księgować ??????
    Od: "__GABRIEL" <g...@p...onet.pl>

    Mam zapytanie jak ujmować w księgach umożone w ramach oddłużania
    zobowiązanie z tytułu podatku akcyzowego (jest to bardzo znacząca kwota). 1.
    czy ująć ją jednorazowo w przychody, 2. czy przez rozliczenia miedzyokresowe
    przychodów. Ja skłaniam się do pierwszego rozwiązania, gydż faktycznie tego
    kosztu nie poniosłem więć dlatego bym jednorazowo skorygował wynik odnosząc
    jednorazowo w koszty. Ale spotkałem się też z opinią, że powinienem wg
    drugiego wariantu gdyż ostateczna decyzja zostanie doręczona dopiero po roku
    jeśli spełnimy określone warunki o których jest mowa we wstępnej decyzji o
    umożeniu. Czy np nie mogę zaksięgować teraz tego w przychody, a gdyby się
    tak zdażyło że nie spełnimy tych warunków (co jest mało prawdopodobne) to
    wtedy odnieś w koszty ???;