  • 1. Data: 2002-12-05 07:00:34
    Temat: Re: spóźnienie za składką ZUS
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Rufka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:asnpik$ibn$1@news.tpi.pl...
    > Witajcie !
    > spóźniłem się z zapłatą składki zus o 3 dni co mam zrobić pani w zusie
    > powiedziała, że mam złożyć nowe zua i czekać m-cy, aż znów będę
    przywrócony,
    > ale jak mam złożyć nowe zgłoszenie skoro nie wyrejestrowywałem się z zus
    ??
    > dziwne

    niestety, w momencie nieterminowej wpłaty ubezpieczenie chorobowe
    (które dla prowadzącego działalność jest dobrowolne !) automatycznie
    zostało rozwiązane...
    jeżeli chcesz nadal być ubezpieczony z tego tytułu to musisz ponownie
    się zarejestrować (złożyć ZUA) i odbyć okres półrocznej karencji,
    (dla skorzystania z zasiłku chorobowego, nie mając ubezpieczenia
    chorobowego nie dość że nie dostaniesz zasiłku to jeszcze w razie
    choroby musisz płacic pełną składkę...)
    masz trzy wyjścia :
    1. olać chorobowe (zakładając, że nie będziesz chorować)
    2. jeszcze raz się zarejstrować dla celów ubezp.chorob.
    3. najlepsze - jeżeli zdarzyło Ci się to pierwszy raz, napisać
    pismo do zusu z prośbą o przywrócenie terminu na zapłacenie
    składki (umotywować zdarzeniem losowym, np. wyjazd
    na drugi koniec Polski, etc)

    pozdrawiam - Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2002-12-05 23:04:29
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    A jak sie ma sprawa z obowiazkowym ubezpieczeniem zdrowotnym. Chodzi mi o
    spoznienie 2 dni w zaplacie tegoz. Rowniez trzeba jeszcze raz zarejestrowac
    swoja dzial. gosp. (druk ZUA) jesli tak to co z wplacona po terminie
    skladka - przepada czy zwracaja?
    derski

  • 4. Data: 2002-12-06 06:46:06
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    > niestety, w momencie nieterminowej wpłaty ubezpieczenie chorobowe
    > (które dla prowadzącego działalność jest dobrowolne !) automatycznie
    > zostało rozwiązane...

    Dla mnie to jest chore...

    Zus od 1,5 roku wisi mi 2 skladki na Fundusz Emerytalny... i tlumacza sie
    reorganizacja...
    Ciekawe czy odsetki karne zaplaca od tego...

    A ja jak sie spoznie 1 raz, to mnie ubijaja...

    Mafia, doslownie mafia...

    Janusz

  • 5. Data: 2002-12-06 10:35:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, derski wrote:

> [...]
    >+ swoja dzial. gosp. (druk ZUA) jesli tak to co z wplacona po terminie

    Ktoś kiedyś pisał że składki "niezaliczalne" zwracają, szczególnie
    jak pokaże się sygnaturę wyroku NSA :) (poszukaj tego wątku, chyba
    ktoś go podawał).
    Przy 2 dniach możesz poprosić o przywrócenie terminu... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-06 10:37:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Dec 2002, derski wrote:

    >+ A jak sie ma sprawa z obowiazkowym ubezpieczeniem zdrowotnym.

    Wróc - w poprzednim poście napisałem głupotę bo skojarzyłem
    z chorobowym ! Zdrowotne jest obowiązkowe, fakt zapłacenia
    po terminie nie powoduje negatywnych konsekwencji innych niż
    potencjalna kara (z zeznań na grupie wynika że za 2 dni
    nikt się nie przyczepi).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-07 01:34:11
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > z chorobowym ! Zdrowotne jest obowiązkowe, fakt zapłacenia
    > po terminie nie powoduje negatywnych konsekwencji innych niż
    > potencjalna kara (z zeznań na grupie wynika że za 2 dni
    > nikt się nie przyczepi).

    Chcesz powiedziec że ża te 2 dni nie musi naliczyc karnych odsetek ?

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-07 22:27:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Dec 2002, Sark wrote:

> [...]
    >+ > nikt się nie przyczepi).
    >+
    >+ Chcesz powiedziec że ża te 2 dni nie musi naliczyc karnych odsetek ?

    Chcesz powiedzieć że za 2 dni nazbiera się kwota podlegająca
    naliczeniu ?? IMHO nawet jakby zaaplikował sobie max. zdrowotnego
    to trudno będzie...
    Inna sprawa że ja bym dla spokoju tych kilka groszy (dosłownie)
    stracił :] (zresztą na samym początku tak zrobiłem :))

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-12-08 00:04:50
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > Inna sprawa że ja bym dla spokoju tych kilka groszy (dosłownie)
    > stracił :] (zresztą na samym początku tak zrobiłem :))

    Moja reakcja po reakcjach ZUS jakie opisywano z powodu niedopłacenia 1
    grosza z tytułu u-chorobowego :-)
    Sark