1. Data: 2007-11-29 20:38:40
Temat:Od jakiej kwoty kasa fiskalna??
Od:"Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym wiedziec od jakies kwoty obowiazuje kasa fiskalna?

wiem ze jesli prowadze dzialalnosc i dokonuje transakcji w zakresie
firma-firma to kasa nie musi byc niezaleznie od dochodu(czy mam dobre
informacje? czy sie myle) chodzi mi o handel

a jesli transakcje sa w zakresie firma-osoba prawatna? co wtedy z tego co
wiem to od kwoty 20000 (20 tys) w ciagu roku?

czy to sie zgadza?
20 tys netto czy brutto
20 tys obrotu czy 20 tys zysku
a jesli prowadze sprzedaz np od lipca to czy sie liczy proporcjonalnie tzn
10 tys czy nadal jest 20 tys

czy w takiej systuacji ta kwota obejmuje tylko osoby prywatne czy rowniez
firmy chodzi mi o sytuacje ze sprzedam osobom prywatnym za 18 tys a firmom
za 50 to czy rowniez musze miec kase fiskalna?

co jesli sie przekroczy ten prog 20 tys czy nadwyzke nabija sie na kase
chodzi mi o sytuacje nastepujaca handluje i 30 czerwca sprzedaje cos co daje
mi 20 tys obrotu/zysku czyli w tym momencie jestem zobowaiazany kupic kase
fiskalna i ja zamontowac czyli od 1 lipca powinienem ja juz miec i nabijac
na nia sprzedaz zgadza sie??

ale zakup kasy to za pewne kilka dni bo jeszcze ja chyba trzeba
zalegalizowac czy zglosci(nie jestem za bardzo w temacie) czyli powiedzmy ze
ona bedzie zdatna do uzytku okolo 10 lica a co w miedzyczasie tzn moge
handlowac nie moge jak to jest rozliczane i traktowane?

nadmienie ze chodzi o handel sprzetem elektrycznym
dzieki

2. Data: 2007-11-30 14:23:19
Temat:Re: Od jakiej kwoty kasa fiskalna??
Od:Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Nov 2007 21:38:40 +0100, Kris napisał(a):

> Chcialbym wiedziec od jakies kwoty obowiazuje kasa fiskalna?

Różnie, w zależności od tego, od kiedy prowadzisz działalność i w jakim
zakresie.

> wiem ze jesli prowadze dzialalnosc i dokonuje transakcji w zakresie
> firma-firma to kasa nie musi byc niezaleznie od dochodu(czy mam dobre
> informacje? czy sie myle) chodzi mi o handel

słuszne spostrzeżenie :)

> a jesli transakcje sa w zakresie firma-osoba prawatna? co wtedy z tego co
> wiem to od kwoty 20000 (20 tys) w ciagu roku?

Powtórzę się - zależy od kiedy prowadzisz działalność, i czym handlujesz. W
zależności od przedmiotu handlu, możesz podlegać pod obowiązek od pierwszej
sprzedaży dla osoby fizycznej.

> czy to sie zgadza?
częściowo :)
> 20 tys netto czy brutto
dla VAT-owca netto
> 20 tys obrotu czy 20 tys zysku
obrotu :))

[...]

Tak w ogóle, to poczytaj może rozporządzenie? ;>
Tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania i wątpliwości.

Rzozporządzenie w sprawie kas rejestrujących masz tu:

http://podatki.pl/akty/280306.htm

Gdybyś miał jakieś wątpliwości po lekturze - zapraszam :)

Przy czym to jest stan prawny na bieżący okres, nie nastawiaj się, że
będzie aktualne po nowym roku :))

--
pozdrawiam,
Jagna

3. Data: 2007-12-01 13:39:57
Od:"Kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Różnie, w zależności od tego, od kiedy prowadzisz działalność i w jakim
> zakresie.

Dzialalnosc to ja juz prowadze od 2 lat ale w zakresie transportu i na
ryczalt wiec kasy nie mam

obecnie rozszerzylem o sprzedaz elektryki droga elektroniczna dlatego pytam
jak wyglada ta sprawa

poczytam rozporzadzenie dzieki

4. Data: 2007-12-01 21:42:57
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Dec 2007, Kris wrote:

> Dzialalnosc to ja juz prowadze od 2 lat ale w zakresie transportu i na
> ryczalt wiec kasy nie mam

wKF: a co ma ryczałt do kasy? ;)

> obecnie rozszerzylem o sprzedaz elektryki droga elektroniczna dlatego pytam
> jak wyglada ta sprawa

wKF: przyjrzyj się zwolnieniu ze względu na *sposób płatności*.

pzdr, Gotfryd

5. Data: 2007-12-02 00:26:51
Od:"@ahooya.com>" <zulugula\"@ahooya.com>"> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> wKF: a co ma ryczałt do kasy? ;)

A gdzie napisał, ze ma?

6. Data: 2007-12-02 22:56:31
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Dec 2007, @ahooya.com> wrote:

> A gdzie napisał, ze ma?

A co po polsku znaczy słowo "więc"?

pzdr, Gotfryd

7. Data: 2007-12-03 06:20:21
Od:Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 02 Dec 2007 01:26:51 +0100, @ahooya.com> napisał(a):

> A gdzie napisał, ze ma?

Napisał to dokładnie tam, pod czym Gotfryd zapytał :)
Wskazuje na to słowo "więc" :))

--
pozdrawiam,
Jagna

8. Data: 2007-12-03 07:42:18
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Dec 2007, Jagna wrote:

> Wskazuje na to słowo "więc" :))

O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

pzdr, Gotfryd

9. Data: 2007-12-03 08:56:36
Od:Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Dec 2007 08:42:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
> w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

Nie używam przemocy, nigdy ;)

--
pozdrawiam,
Jagna

10. Data: 2007-12-15 18:43:07
Od:Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

> O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
> w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

Nie pękaj Gotfryd - i tak byłeś szybszy od Jagny o 7h 24min.
To ona powieliła jedynie Twoje wyjaśnienie.
Ot tak - zabłysnęła :)