  • 1. Data: 2007-11-29 20:38:40
    Temat: Od jakiej kwoty kasa fiskalna??
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Chcialbym wiedziec od jakies kwoty obowiazuje kasa fiskalna?

    wiem ze jesli prowadze dzialalnosc i dokonuje transakcji w zakresie
    firma-firma to kasa nie musi byc niezaleznie od dochodu(czy mam dobre
    informacje? czy sie myle) chodzi mi o handel

    a jesli transakcje sa w zakresie firma-osoba prawatna? co wtedy z tego co
    wiem to od kwoty 20000 (20 tys) w ciagu roku?

    czy to sie zgadza?
    20 tys netto czy brutto
    20 tys obrotu czy 20 tys zysku
    a jesli prowadze sprzedaz np od lipca to czy sie liczy proporcjonalnie tzn
    10 tys czy nadal jest 20 tys

    czy w takiej systuacji ta kwota obejmuje tylko osoby prywatne czy rowniez
    firmy chodzi mi o sytuacje ze sprzedam osobom prywatnym za 18 tys a firmom
    za 50 to czy rowniez musze miec kase fiskalna?

    co jesli sie przekroczy ten prog 20 tys czy nadwyzke nabija sie na kase
    chodzi mi o sytuacje nastepujaca handluje i 30 czerwca sprzedaje cos co daje
    mi 20 tys obrotu/zysku czyli w tym momencie jestem zobowaiazany kupic kase
    fiskalna i ja zamontowac czyli od 1 lipca powinienem ja juz miec i nabijac
    na nia sprzedaz zgadza sie??

    ale zakup kasy to za pewne kilka dni bo jeszcze ja chyba trzeba
    zalegalizowac czy zglosci(nie jestem za bardzo w temacie) czyli powiedzmy ze
    ona bedzie zdatna do uzytku okolo 10 lica a co w miedzyczasie tzn moge
    handlowac nie moge jak to jest rozliczane i traktowane?

    nadmienie ze chodzi o handel sprzetem elektrycznym
    dzieki

  • 2. Data: 2007-11-30 14:23:19
    Temat: Re: Od jakiej kwoty kasa fiskalna??
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2007 21:38:40 +0100, Kris napisał(a):

    > Chcialbym wiedziec od jakies kwoty obowiazuje kasa fiskalna?

    Różnie, w zależności od tego, od kiedy prowadzisz działalność i w jakim
    zakresie.

    > wiem ze jesli prowadze dzialalnosc i dokonuje transakcji w zakresie
    > firma-firma to kasa nie musi byc niezaleznie od dochodu(czy mam dobre
    > informacje? czy sie myle) chodzi mi o handel

    słuszne spostrzeżenie :)

    > a jesli transakcje sa w zakresie firma-osoba prawatna? co wtedy z tego co
    > wiem to od kwoty 20000 (20 tys) w ciagu roku?

    Powtórzę się - zależy od kiedy prowadzisz działalność, i czym handlujesz. W
    zależności od przedmiotu handlu, możesz podlegać pod obowiązek od pierwszej
    sprzedaży dla osoby fizycznej.

    > czy to sie zgadza?
    częściowo :)
    > 20 tys netto czy brutto
    dla VAT-owca netto
    > 20 tys obrotu czy 20 tys zysku
    obrotu :))

    [...]

    Tak w ogóle, to poczytaj może rozporządzenie? ;>
    Tam znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania i wątpliwości.

    Rzozporządzenie w sprawie kas rejestrujących masz tu:

    http://podatki.pl/akty/280306.htm

    Gdybyś miał jakieś wątpliwości po lekturze - zapraszam :)

    Przy czym to jest stan prawny na bieżący okres, nie nastawiaj się, że
    będzie aktualne po nowym roku :))

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-12-01 13:39:57
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Różnie, w zależności od tego, od kiedy prowadzisz działalność i w jakim
    > zakresie.

    Dzialalnosc to ja juz prowadze od 2 lat ale w zakresie transportu i na
    ryczalt wiec kasy nie mam

    obecnie rozszerzylem o sprzedaz elektryki droga elektroniczna dlatego pytam
    jak wyglada ta sprawa

    poczytam rozporzadzenie dzieki

  • 4. Data: 2007-12-01 21:42:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Dec 2007, Kris wrote:

    > Dzialalnosc to ja juz prowadze od 2 lat ale w zakresie transportu i na
    > ryczalt wiec kasy nie mam

    wKF: a co ma ryczałt do kasy? ;)

    > obecnie rozszerzylem o sprzedaz elektryki droga elektroniczna dlatego pytam
    > jak wyglada ta sprawa

    wKF: przyjrzyj się zwolnieniu ze względu na *sposób płatności*.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-12-02 00:26:51
    Od: "@ahooya.com>" <zulugula\"@ahooya.com>">

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > wKF: a co ma ryczałt do kasy? ;)

    A gdzie napisał, ze ma?

  • 6. Data: 2007-12-02 22:56:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Dec 2007, @ahooya.com> wrote:

    > A gdzie napisał, ze ma?

    A co po polsku znaczy słowo "więc"?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-12-03 06:20:21
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 01:26:51 +0100, @ahooya.com> napisał(a):

    > A gdzie napisał, ze ma?

    Napisał to dokładnie tam, pod czym Gotfryd zapytał :)
    Wskazuje na to słowo "więc" :))

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 8. Data: 2007-12-03 07:42:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Dec 2007, Jagna wrote:

    > Wskazuje na to słowo "więc" :))

    O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
    w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-12-03 08:56:36
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 3 Dec 2007 08:42:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
    > w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

    Nie używam przemocy, nigdy ;)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-12-15 18:43:07
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    > O, a ja to samo przed chwilą wysłałem - odpowiedź chwilę poleżała
    > w Chomiku przed wysłaniem, nie bić! (to celem wyjaśnienia)

    Nie pękaj Gotfryd - i tak byłeś szybszy od Jagny o 7h 24min.
    To ona powieliła jedynie Twoje wyjaśnienie.
    Ot tak - zabłysnęła :)