  • 1. Data: 2003-09-25 15:32:34
    Temat: Odliczanie VAT z faktur (art.33)
    Od: "Karol" <a...@W...onet.pl>

    Czytam (w leksykonie J. Zubrzyckiego) o ograniczeniach w odliczaniu VAT z
    faktur wystawionych w trybie art. 33 ust.1 ustawy o VAT.

    Cytat: "podatnikowi nie przysługuje prawo obnizenia podatku należnego o podatek
    naliczony wykazany w fakturze dokumentujacej czynność niepodlegającą
    opodatkowaniu podatkiem VAT bądź zwolnioną z tego podatku".

    I to jest dla mnie jasne. Wynika to z ww. art. ustawy oraz § 48 ust. 4 pkt 3
    rozporzadzenia z dnia 22.03.2002.

    Natomiast mozna wystawic fakture zgodnie z art. 33 ust.2 ustawy czyli "podatnik
    wystawi fakturę, w ktorej wykaże kwotę podatku wyższą od podatku należnego".

    Nie znalazłem zakazu odliczania VAT przez nabywcę w sytuacji gdy faktura
    zostanie wystawiona w trybie art. 33 ust.2 ustawy lub gdy została wystawiona z
    kwotą niższą od podatku należnego.

    Reasumując, wydaje mi sie, że jako nabywca nie mam ograniczenia w odliczania
    VAT z faktur, ktore zawierają błedną kwotę VAT z wyjątkiem faktur, o których
    mowa w art. 33.

    Czy mój tok rozumowania jest słuszny ?

    Pozdrawiam,
    Karolo

  • 2. Data: 2003-09-25 16:16:13
    Temat: Re: Odliczanie VAT z faktur (art.33)
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czytam (w leksykonie J. Zubrzyckiego) o ograniczeniach w odliczaniu VAT z

    Nie mam Zubrzyckiego wiec patrze na ustawe tylko.

> [...]
    "podatnik
    > wystawi fakturę, w ktorej wykaże kwotę podatku wyższą od podatku

    Też mi tak wygląda że jak wystawi 7 lub 22 a gdy powinien zwolnione to
    odbiorca ma problem Zakaz odliczenia

    > Nie znalazłem zakazu odliczania VAT przez nabywcę w sytuacji gdy faktura
    > zostanie wystawiona w trybie art. 33 ust.2 ustawy lub gdy została
    wystawiona z
    > kwotą niższą od podatku należnego.

    Jesli tylko wystawi na 22 a winien na 7 np.to nie pozbawia odliczenia
    odbiorcy.

> [...]
    odliczania
    > VAT z faktur, ktore zawierają błedną kwotę VAT z wyjątkiem faktur, o

    Tych o których mowa w art.33.1.

    > Czy mój tok rozumowania jest słuszny ?
    Jeśli tylko wziełam pod uwage podane artykuły to zgadzam sie twoim
    rozumowaniem ale przyznam nie wnikam dalej w przepisy.Mam jeszcze Vat
    skończyć
    Wiola

  • 3. Data: 2003-09-25 19:21:19
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>