  • 1. Data: 2009-10-03 11:01:07
    Temat: Odliczenie VAT od samochodu
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    O ile dobrze rozumiem to na dzień dzisiejszy od samochodów osobowych
    można odliczyć 60% VAT-u naliczonego, ale kwota ta nie możne
    przekroczyć 6000zł? Natomiast w przypadku samochodów ciężarowych można
    odliczyć cały VAT naliczony?
    I teraz jeżeli w samochodzie osobowym zamontuję tą słynną kratkę to
    będę mógł chyba odliczyć cały VAT naliczony? Czy tak to należy
    rozumieć?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-10-03 15:02:31
    Temat: Re: Odliczenie VAT od samochodu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Kowalczyk wrote:
    > O ile dobrze rozumiem to na dzień dzisiejszy od samochodów osobowych
    > można odliczyć 60% VAT-u naliczonego, ale kwota ta nie możne
    > przekroczyć 6000zł?

    Tak. O ile dobrze pamiętam, to taki własnie był stan ustawy w momencie
    naszego
    wejscia do UE

> [...]
    > I teraz jeżeli w samochodzie osobowym zamontuję tą słynną kratkę to
    > będę mógł chyba odliczyć cały VAT naliczony? Czy tak to należy

    Nie. Od samego zamontowania kratki samochód nie staje
    się cieżarowy w rozumieniu przepisów ustawy.
    Musi mieć homologację samochodu cieżarowego-
    chyba, że własnie to rozumiesz pod pojęciem
    "zamontowania kratki"

  • 3. Data: 2009-10-03 15:31:16
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    No dobra ale zakładając, że samochód kwalifikuje się do tego żeby
    odliczyć podatek VAT, to czy może to być samochód używany?
    Poprzeglądałem trochę oferty samochodów używanych i wydaje mi się to
    zależy. Np. tutaj:
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C956821
    0
    sprzedawca napisał:
    "Homologacja na ciężarowe - pełne odliczenie Vat, w dowodzie rej.
    adnotacja VAT -1. Podana cena jest ceną brutto, pełna Fak Vat. "
    To chyba znaczy, że można odliczyć cały VAT?

    Natomiast np. tutaj na aukcji:
    http://moto.allegro.pl/item759967841_renault_kango_d
    easel1_5_furgon_klima_szyberdach_el.html
    sprzedawca napisał:
    "Wystawię fakturę VAT -marża. (kupujący nie ponosi opłat) "
    To chyba znaczy, że nie można odpisać VATu?

  • 4. Data: 2009-10-03 16:34:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Kowalczyk wrote:
    > No dobra ale zakładając, że samochód kwalifikuje się do tego żeby
    > odliczyć podatek VAT, to czy może to być samochód używany?

    Może.

    > sprzedawca napisał:
    > "Homologacja na ciężarowe - pełne odliczenie Vat, w dowodzie rej.
    > adnotacja VAT -1. Podana cena jest ceną brutto, pełna Fak Vat. "
    > To chyba znaczy, że można odliczyć cały VAT?

    Nie pamiętam czego dotyczyły te adnotacje VAT w dowodach rejestracyjnych,
    czy spełnienia warunku z wzoru Lisaka czy jakichś innych wymagań,
    ale jeśli chcesz kupić, to sprawdź to.

    > Natomiast np. tutaj
    > "Wystawię fakturę VAT -marża. (kupujący nie ponosi opłat) "
    > To chyba znaczy, że nie można odpisać VATu?

    Poczytaj co to jest faktura VAT marża,
    to będziesz wiedział, że nic nie odliczysz,
    bo na tej fakturze jest tylko kwota brutto -
    nie są wyszczególnione kwoty VAT.

  • 5. Data: 2009-10-03 17:42:03
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 3 Paź, 18:34, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Nie pamiętam czego dotyczyły te adnotacje VAT w dowodach rejestracyjnych,
    > czy spełnienia warunku z wzoru Lisaka czy jakichś innych wymagań,
    > ale jeśli chcesz kupić, to sprawdź to.

    "Adnotacja w dowodzie rejestracyjnym o treści Vat (1-4 ) dokonywana
    jest po przedłożeniu:
    - zaświadczenia z przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego
    pojazdu wydanego przez okręgową stację kontroli pojazdów,
    - dowodu rejestracyjnego,"
    Źródło: https://um.bydgoszcz.pl/sprawy/WUK_II-01831-6-13-07.
    asp

    Czyli ważne jest, że są tu zrobione badania techniczne, bo to też jest
    chyba jeden z warunków żeby odpisać sobie VAT?

    > Poczytaj co to jest faktura VAT marża,
    > to będziesz wiedział, że nic nie odliczysz,
    > bo na tej fakturze jest tylko kwota brutto -
    > nie są wyszczególnione kwoty VAT.

    Czyli chyba jeżeli jest faktura VAT marża to nie można odliczyć
    podatku VAT, a gdy jest normalna faktura, np. ze stawką 22% to jest to
    podstawa do tego że można odliczyć te 22%?

  • 6. Data: 2009-10-03 18:27:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Kowalczyk wrote:

> [...]
    > Czyli ważne jest, że są tu zrobione badania techniczne, bo to też jest
    > chyba jeden z warunków żeby odpisać sobie VAT?

    Nie było takiego warunku w 2004.
    Jak jest homologacja ciężarowa, to niepotrzebne są wg mnie badania.

    > Czyli chyba jeżeli jest faktura VAT marża to nie można odliczyć
    > podatku VAT

    Jaki podatek chcesz odliczyć z faktury VAT marża?
    No jaki? Tam nie ma podatku wykazanego.

    a gdy jest normalna faktura, np. ze stawką 22% to jest to
    > podstawa do tego że można odliczyć te 22%?

    Pod warunkiem, ze jest ciężarowy zgodnie z homologacją typu.

  • 7. Data: 2009-10-03 20:08:06
    Od: "XDF" <s...@o...pl>

    A jeśli kupuje się samochód w leasingu to limit odliczenia 6000 zł VAT też
    obowiązuje ?

    Bo przecież kupujący otrzymuje okresowo faktury, które stanowią koszt
    usyzkania przychodu. Czy może z tych faktur można tylko odliczyć 60 % VAT ?
    Mowa o samochodzie typowo osobowym.

  • 8. Data: 2009-10-03 20:43:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    XDF wrote:
> [...]
    > usyzkania przychodu. Czy może z tych faktur można tylko odliczyć 60 %
    > VAT ? Mowa o samochodzie typowo osobowym.

    Tak jest to limitowane.
    Ale te 6000 i 60% to było jakoś później.
    Wydaje mi (ale tylko mi sie wydaje), że to pisemko Ministra
    Finansów z poczatku roku 2009 przywracało po wyroku Trybunału stan
    prawny na dzień 1 maja 2004 - a tam było 50% i 5000zł

  • 9. Data: 2009-10-04 11:38:56
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 3 Paź, 20:27, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > Pod warunkiem, ze jest ciężarowy zgodnie z homologacją typu.

    Czyli np. ten się kwalifikuje: