  • 1. Data: 2009-10-07 10:47:00
    Temat: Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gopsodarczej
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Wydaje mi się, że na dobry początek straciłem około 3000 zł :-)
    Założyłem DG 01.10.2009 a środki z dotacji zobowiązałem się w umowie z
    Urzędem Pracy wydać w ciągu 30 dni od rozpoczęcia działalności, czyli
    w dniach 01.10.2009-30.10.2009. I wszystko byłoby dobrze gdybym do
    01.10.2009 złożyły VAT-R, czyli zarejestrowała się jako VAT-owiec
    (niestety nie zrobiłem tego, z braku wiedzy). Wówczas mógłbym odliczyć
    sobie VAT naliczony za pierwszy miesiąc działalności. Jeżeli natomiast
    zgłoszę się jako VAT-owiec np. jutro 08.10.2009, czyli w dacie innej
    niż data rozpoczęcia działalności, to chyba VAT-owcem stanę się
    dopiero od następnego miesiąca (czyli listopada)? W związku z tym
    chyba nie będę mógł odliczyć VAT naliczonego od tych zakupów z dotacji
    dokonanych w dniach 01.10.2009-30.10.2009???
    Czy istnieje jakiś sposób, żeby jednak ten VAT odpisać? Może wyjściem
    byłoby zrobienie remanentu w dniu kiedy zarejestruje się jako VAT-
    owiec? Ale przecież w remanencie nie uwzględnia się chyba środków
    trwałych i wyposażenia (a moje zakupy dotyczyć będą głównie właśnie
    tych kategorii) tylko towary handlowe i materiały?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto