  • 1. Data: 2009-10-07 10:15:13
    Temat: Petycja naszego rządu w sprawie szkodliwej konkurencji podatkowej USA odniosła skutek...
    Od: Tomek <t...@o...pl>

  • 2. Data: 2009-10-07 13:58:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

  • 3. Data: 2009-10-08 16:53:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Oct 2009, witek wrote:

    > Tomek wrote:
    >> http://biznes.interia.pl/raport/kryzys_w_usa/news/ni
    e-ma-pieniedzy-uderza-vat-em,1378115

    >> .... USA się ugięły i wprowadzą VAT :)
    >
    > Nie wprowadzą.
    > 1. Nikt nie chce stracić wyborców
    > 2. Wyborcy mają broń.

    3. Większość amerykańskich wyborców nie widzi poza koniec własnego nosa,
    w szczególności nie da się wykluczyć, że tezę jaki to podatek VAT
    jest dobry łykną niczym pelikan rybę ;)
    Acz prawdą jest, że fakt iż Amerykanie nie pozwolili odebrać sobie
    broni jest jakimś argumentem. Mogą się uprzeć.

    Nie pamiętam czy z ichniej konstytucji wynika obowiązek zgody
    w referendum na nowy podatek - o ile się nie mylę, przy wprowadzeniu
    podatku dochodowego robili jakąś podobną imprezę.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-10-08 17:23:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-10-2009 o 18:53:28 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > w referendum na nowy podatek - o ile się nie mylę, przy wprowadzeniu
    > podatku dochodowego robili jakąś podobną imprezę.

    Do dochodowego musieli zmieniać konstytucję (do tej pory są spory o
    legalność
    tej zmiany, ale czas uświęca środki).

    Ta poprawka (XVI) brzmi tak:

    The Congress shall have power to lay and collect taxes on incomes, from
    whatever source derived, without apportionment among the several States,
    and without regard to any census or enumeration.

    - więc tak myślę że chyba VATu nie da się "za jej pomocą" przepchnąć.

    Z drugiej strony ich rząd federalny zdaje się ma gdzieś konstytucję
    (zwłaszcza po 11. września),
    więc będzie ciekawie si to obserwowało.

    --
    Tomek