  • 1. Data: 2006-07-19 07:28:28
    Temat: Odliczenie odsetek dla kogoś kto skorzystał z ulgi budowlanej
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam,
    Wykorzystałem już kiedyś ulgę budowlaną. Moja żona nie. Teraz
    chcielibyśmy razem kupić mieszkanie i wspólnie odliczać od podatku
    odsetki od kredytu. Czy będziemy mogli?
    Jeśli nie to czy gdyby moja żona się rozliczyła samodzielnie to wtedy
    mogłaby skorzystać z tych odliczeń? A jeśli też nie to czy ustanowienie
    rozdzielności majątkowej w tym roku by coś pomogło?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Maciek

  • 2. Data: 2006-07-19 13:28:52
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    maciek wrote:
> [...]
    > mogłaby skorzystać z tych odliczeń? A jeśli też nie to czy ustanowienie
    > rozdzielności majątkowej w tym roku by coś pomogło?

    Niestety nie:
    2. Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli:

    podatnik lub jego małżonek nie korzystał lub nie korzysta z odliczenia od
    dochodu (przychodu) lub podatku wydatków poniesionych na własne cele
    mieszkaniowe, przeznaczonych na:

    Jeśli któreś z was korzystało ze starej ulgi to straciliście prawo do
    odsetek.

  • 3. Data: 2006-07-24 07:54:28
    Od: maciek <m...@s...pl>

    witek napisał(a):

    > Jeśli któreś z was korzystało ze starej ulgi to straciliście prawo do
    > odsetek.

    Dziękuję za (tę smutną) odpowiedź:)
    Pozdrawiam,
    Maciek