  • 1. Data: 2003-01-21 10:12:30
    Temat: Odliczenie skladki ZUS 7,75 kontra 8%
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    Witam,

    ten temat juz sie przewijal, ale dla uporzadkowania podsumuje:

    skladka teraz jest 8%, ale do KPiR wpisac mozna tylko 7,75%, tak?

    Jaki wiec teraz miec dowod? Na dowodzie wplaty jest inna kwota... Czy to
    bedzie
    poprawne, ze dowod wplaty (i deklaracja ZUS) bedzie na np. 800zl, a w KPiR
    znajdzie
    sie pozycja na 775zl?

    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2003-01-21 10:26:58
    Temat: Re: Odliczenie skladki ZUS 7,75 kontra 8%
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > skladka teraz jest 8%, ale do KPiR wpisac mozna tylko 7,75%, tak?

    Ja tam sie nie znam,
    ale na tej grupie wiele razy tlumaczono mi, ze skladki zdrowotnej
    w ogole nie mozna wpisac do KPiR.

    Latet

  • 3. Data: 2003-01-21 10:51:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja tam sie nie znam,
    > ale na tej grupie wiele razy tlumaczono mi, ze skladki zdrowotnej
    > w ogole nie mozna wpisac do KPiR.

    No wlasnie...

    Ale za to "do pita" mozna wpisac tylko 7,75

    Pytanie czy TERAZ mozna owo .25 dopisac...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-01-21 12:13:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ Ale za to "do pita" mozna wpisac tylko 7,75
    >+
    >+ Pytanie czy TERAZ mozna owo .25 dopisac...

    Już zmieniałem zdanie :], to zmienię jeszcze raz: po przeczytaniu
    komentarza że owo 0,25% kwalifikuje się do TK (jako nieprawidłowo
    określony podatek) trzeba uznać że nie można :(, bo skala podatkowa
    wynosi 0,25%, 19,25%, 30,25% i 40,25%.
    Oczywiście to ostatnie jest niezgodne z UoPDoOF, a w ustawie ds.
    zdrowotnych [czy jak jej tam] nie ma określenia "podatek".

    Pewnie "obrońcy" składki będą się powoływać na definicję podatku
    z Ordynacji... i twierdzić że to nie podatek.
    Niemniej *wtedy* (jakby zapadł wyrok, że składka zdrowotna jako
    świadczenie "które coś daje" nie jest podatkiem dochodowym)
    - i w połączeniu z faktem że jest obowiązkowa - należałoby ją
    wpisywać w KUP... !

    Po prostu: brak odpowiedzi czy to *jest* czy *nie jest*
    podatek. Jeśli jest - jest wprowadzony nieprawnie. Jeśli
    nie jest - można by wpisywać w KUP.

    Wrrrrr.... Kiedy ktoś to poruszy i odda do TK ??
    Ew. "doradców" uporzedzam, że nie będąc profesorem prawa ani
    czynnym sędzią sam nie mam jak sprawy skierować :>

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-01-21 14:11:51
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:Pine.WNT.4.50.0301211303020.-1652
    2...@k...portezjan.zabrze.pl...

> [...]
    >
    > Po prostu: brak odpowiedzi czy to *jest* czy *nie jest*
    > podatek. Jeśli jest - jest wprowadzony nieprawnie. Jeśli

    No jak można, jak nie można? Art 23 ust 1 pkt 85 updf znasz? Może i sobie
    jest podatkiem na dodatek wprowadzonym nieprawnie ale nie zmienia to faktu,
    że nie jest kup.

  • 6. Data: 2003-01-21 14:19:03
    Od: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    "Latet" <N...@p...onet.pl> wrote in message
    > ale na tej grupie wiele razy tlumaczono mi, ze skladki zdrowotnej
    > w ogole nie mozna wpisac do KPiR.

    Sorki, masz racje, bo to sie odpisuje od podatku a nie od dochodu :)

    Ale pytanie pozostaje dalej akutalne... mozna tak wpisac te hipotetyczna
    wartosc 775zl gdy na przelewie jest ewidentie 800?

    Janusz

  • 7. Data: 2003-01-21 17:41:17
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Ale pytanie pozostaje dalej akutalne... mozna tak wpisac te hipotetyczna
    > wartosc 775zl gdy na przelewie jest ewidentie 800?

    O ile ZUS-owi to nie przeszkadza, to moze trzeba zrobic
    dwa przelewy? Hipotetyczne 775 + 25? ;-)

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 8. Data: 2003-01-21 17:52:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Jan 2003, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
    >+ No jak można, jak nie można? Art 23 ust 1 pkt 85 updf znasz?

    Ups... A kiedyś to prześledziłem :[, wyparowało !
    Thx.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-01-21 19:56:51
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O ile ZUS-owi to nie przeszkadza, to moze trzeba zrobic
    > dwa przelewy? Hipotetyczne 775 + 25? ;-)
    I jeszcze dać zarobić dodatkowo bankowi ? a czy nie można na podstawie np.
    list płac stworzyć jakiegoś PK i w ten sposób wpisać?

    PawełJ

  • 10. Data: 2003-01-21 21:12:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik pawel J napisał:
    > Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze dać zarobić dodatkowo bankowi ? a czy nie można na podstawie np.
    > list płac stworzyć jakiegoś PK i w ten sposób wpisać?

    Może mi ktos wyjaśni co w KPiR robi w księgowaniu płac zdrowotne?
    W czym tkwi problem, przecież płace do KPiR wpisuje się BRUTTO i nie
    obchodza mnie ile i jakie składki, podatki i bóg wie co jeszcze
    potrąciłam pracownikom na liście płac.

    No chyba że tu chodzi o księgowanie płac w pełnej księgowości - chociaz
    i tu nie widze żadnego problemu, o ile ktos w ogóle wie jak sie płace
    księguje a nie tylko powtarza wyuczone schematy.

    Gdzie tkwi problem???

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk