  • 1. Data: 2006-02-16 12:50:41
    Temat: Paliwo w firmie transportowej
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Prowadze firme transportowa, do konca 2005 rozliczalem sie na ryczalcie, teraz
    musze przejsc na KPiR. Głownym kosztem mojej dzialalnosci jest paliwo. Jak
    traktowac paliwo przy tego rodzaju dzialalnosci, czy w kolunie 10 czy w
    kolumne 14?

    Pozdrawiam
    marcin.

  • 2. Data: 2006-02-16 13:21:01
    Temat: Re: Paliwo w firmie transportowej
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > traktowac paliwo przy tego rodzaju dzialalnosci, czy w kolunie 10 czy w

    14-ta.

    Adam

  • 3. Data: 2006-02-16 13:44:45
    Od: "Marcin Kowalski" <m...@g...pl>

    Adamski <a...@w...pl> napisał(a):

    > 14-ta.
    No niby tak ale:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1) z dnia 26 sierpnia 2003 r.
    w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów
    par.3 pkt. 1 ust b mowi ze:
    materiałami (surowcami) podstawowymi są materiały, które w procesie produkcji
    lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego wyrobu

    a ustep d:
    wyrobami gotowymi są wyroby własnej produkcji, których proces przerobu został
    całkowicie zakończony, WYKONANE USŁUGI, prace naukowo-badawcze, prace
    projektowe, geodezyjno-kartograficzne, zakończone roboty, w tym także budowlane,

    Jak to rozumiec?

    Aha i jeszcze jedno pytanie przyjalem metode kasowa rozliczania KPIR, co z
    paliwem ktore zakupilem na faktury w listopadzie i grudniu (faktury zbiorcze)
    ale zaplacone zostaly dopiero w styczniu. Czy moga one byc kosztem w styczniu
    2006?

    Pozdrawiam
    marcin.

  • 4. Data: 2006-02-16 14:19:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kowalski" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całkowicie zakończony, WYKONANE USŁUGI, prace naukowo-badawcze, prace
    > projektowe, geodezyjno-kartograficzne, zakończone roboty, w tym także

    Należy to rozumieć tak, że jak będziesz sprzedawał figurki z benzyny,
    to wtedy wpiszesz w kol10, albo jak będziesz organizował pokazy
    samospalenia.

  • 5. Data: 2006-02-16 14:25:14
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > produkcji
    > lub przy świadczeniu usług stają się główną substancją gotowego wyrobu

    A skad wziales, ze glowna substancja wykonanej uslugi jest paliwo? A moze
    jednak samochod. A moze jednak nie samochod tylko kierowca? Wykonujesz
    uslugi transportowe. Wyrobami gotowymi sa wykonane uslugi, wystepuja tez tzw
    materialy pomocnicze, ktore przekazuja swoje cechy wyrobi gotowemu. Ja bym
    jednak ksiegowal w kol 14-ta z prostego powodu. Paliwo nie jest glowna
    substancja wykonania uslugi transportowej, ani co wazniejsze nie jest
    materailem pomocniczym.

    P.S. o materialach pomocniczych pislaem z glowy, gdzies cos takiego cztalem

    Adam