  • 1. Data: 2006-02-16 13:45:34
    Temat: Zaksięgowanie opłat wpisu EDG i VAT-R
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam!

    Mam pytanie początkującego, a mianowicie jak zaksięgować
    opłatę za wpis do ewidencji i VAT-R.

    Program SBM (który testuje przed zakupem) nie drukuje kolumn
    16 i 17 (uwagi) albo nie umiem go zmusić do tego.

    Opłata za wpis fizycznie nastąpiła 04.01.2006
    Opłata za VAT-R 25.01.2006

    działalność od 1.02.2006

    Zastanawiam się jak ująć te wpisy czy w styczniu czy można dać datę
    1.02.2006

    czyli miałbym

    kol 1| 2 | 6 opis | 14 pozostałe
    1 | 1.02.2006 | Renament początkowy | 0 (wszystkie kol)
    2 | 1.02.2006 | opłata za wpis do EDG | 100
    3 | 1.02.2006 | opłata za rejestracje VAT czynn | 152
    4 | 3.02.2006 | zakup pieczątki | xx

    czy też takie napisanie jest nie rzetelne ? I powinienem księgę zacząć
    od 4 stycznia ? i co z opłatą pocztową za wpisy i VATem (nie wpisuje
    tego do ewidencji?).

    Dla mnie to jest zagwozdka... a nie chciałbym od razu iść do biura, i
    najpierw samemu (z pomocą grupy ;) spróbować sił.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-02-16 13:47:02
    Temat: Re: Zaksięgowanie opłat wpisu EDG i VAT-R
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@i...nie.spamuj.net> napisal(a):
> [...]
    >
    > Program SBM (który testuje przed zakupem) nie drukuje kolumn
    > 16 i 17 (uwagi) albo nie umiem go zmusić do tego.

    No to dopisuj ręcznie, bo inaczej uwalą Cię za KPiR niezgodną ze
    wzorem. :)

    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-02-16 13:52:37
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    witam!

    > No to dopisuj ręcznie, bo inaczej uwalą Cię za KPiR niezgodną ze
    > wzorem. :)

    Wycofałem post bo sprostowałem, że tylko kolumny 17 nie drukuje a 16
    jest ;) Ogólnie to program ma dość wymyślna szatę graficzną wydruku
    książki, ale jest prosty w obsłudze dlatego zastanawiam się nad kupnem.

    Np. w Małej Księgowości Rzepy(, którą otrzymałem dzięki uprzejmości
    autora) nie jestem w stanie zrobić spisu z natury ;) tzn jest pusty ale
    się nie da go do KPIR wpisać w ogóle i ogólnie program wizualnie się
    gorzej prezentuje. Być może dla wprawnych księgowych jest ok, ale dla
    takich laików jak ja... :/

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2006-02-16 14:31:48
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > No to dopisuj ręcznie, bo inaczej uwalą Cię za KPiR niezgodną ze
    > wzorem. :)

    A nie przyczepia sie do kosztow poniesionych przed rozpoczeciem DG?

    Adam

  • 5. Data: 2006-02-16 14:50:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@w...pl> napisal(a):

    > A nie przyczepia sie do kosztow poniesionych przed rozpoczeciem DG?

    Tego się nie podejmuję oceniać. :)

  • 6. Data: 2006-02-16 14:56:42
    Od: Adam M <a...@i...nie.spamuj.net>

    Witam

    > A nie przyczepia sie do kosztow poniesionych przed rozpoczeciem DG?

    Z tego co wygooglalem to do EDG i VAT-R się nie przyczepia (ze jest to
    znamię prowadzenia działalności etc), bo jest to koszt NIEZBĘDNY do
    uzyskania jakiegokolwiek dochodu, bo bez tego nie ma DG ;)

    Ale nie wiem jak to zaksięgować aby było ok (czy ze starszą datą, czy z
    datą rozpoczęcia...)

    W dodatku znów rozpocząłem poszukiwania prostego w obsłudze, przyjaznego
    i nie drogiego (KPIR + ewidencja VAT itp.) programu
    (przejrzałem już: Lefthand, Vatowiec, Mała Księgowość Rzepy i SBMPro)
    no i ten drugi mi się najbardziej podobał, najbardziej logiczny no ale
    wydruk KPIR ma bez kolumny i ogólnie jakieś zaokrąglenia i fajny layout
    wydruku, brak sprawdzania poprawności NIP, REGON, PESEL etc ;)

    Pozdrawiam Adam.