  • 1. Data: 2003-09-03 22:06:03
    Temat: 19% dla wszystkich...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Jak zapewne słyszeliście, wszyscy przedsiębiorcy mają płacić 19% podatek od
    zysków. Tylko, że zniosą wspólne opodatkowanie małżonków.
    To ja już wolę po staremu.

    Pzdr,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-09-04 06:23:39
    Temat: Re: 19% dla wszystkich...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

    > Jak zapewne słyszeliście, wszyscy przedsiębiorcy mają płacić 19% podatek od
    > zysków. Tylko, że zniosą wspólne opodatkowanie małżonków.
    > To ja już wolę po staremu.

    Czemu?
    Bo juz słyszałam głosy oburzenia od tych, którym taka forma powinna
    przypaśc do gustu, np. od gościa który pomimo rozliczania sie z
    niepracującą żona wpada w 40%.

    Poza tym z tego co słyszałam niemoznośc wspólnego rozliczania się będzie
    dotyczyła tylko sytuacji gdy co najmniej jedno z małzonków prowadzi
    dzialalnośc. Dla etatowców wspólne rozliczanie ma pozostać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-04 06:38:28
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Jak zapewne słyszeliście, wszyscy przedsiębiorcy mają płacić 19% podatek
    od
    > zysków. Tylko, że zniosą wspólne opodatkowanie małżonków.
    Taaa, a rodzina to podstawowa jednostka spoleczna... Czy jakos tak...
    Wyjezdzam do Timbuktu.
    (BTW jeszcze jest nieco czasu na zmiany w przepisach wiec kto wie... Moze
    nie wyjade:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 4. Data: 2003-09-04 09:55:32
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    od
    > zysków. Tylko, że zniosą wspólne opodatkowanie małżonków.

    Na razie to jest tylko medialne.
    Może nic z tego nie wyjdzie, a LSD pozyska głos sfrustrowanych pracobiorców
    w następnych wyborach.
    Ja jestem za podatkiem liniowym. Nawet 20%. Byle na bruk pójdą
    "szwagry"..urzędnicy od interpretacji zawiłych przepisów.
    Wielu patrzy na swoje grosiki, a nie widzi otoczenia: korupcji,
    niekompetencji, biurokracji...
    I głosują na ...."pomidory" albo "szczypiorek" :-(

  • 5. Data: 2003-09-04 09:58:08
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    od
    > zysków. Tylko, że zniosą wspólne opodatkowanie małżonków.

    Jestem pewne, że rządzący wprowadzą te 19% tak, by dowalić społeczeństwu i
    jeszcze bardziej się nachapać:-(

  • 6. Data: 2003-09-04 12:24:24
    Temat: Odp: 19% dla wszystkich...
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bj6olh$l52$...@a...news.tpi.pl...
    > Poza tym z tego co słyszałam niemoznośc wspólnego rozliczania się będzie
    > dotyczyła tylko sytuacji gdy co najmniej jedno z małzonków prowadzi
    > dzialalnośc. Dla etatowców wspólne rozliczanie ma pozostać.

    To oczywiscie racja, 19% bedzie tylko dotyczylo przedsiebiorców
    A nie slyszałas przypadkiem gdzies o zmianie sposobu naliczania KUP??
    Kurcze gdzies mi sie nawineła taka propozycje, zeby od KUP liczyc ryczałt i
    tylko taką kwote odliczać od przychodu!

    Czy ktoś może to potwierdzić, czy to może był tylko koszmar senny??

    Smerf

  • 7. Data: 2003-09-04 22:52:42
    Temat: Re: Odp: 19% dla wszystkich...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Sep 2003, Smerf wrote:

> [...]
    >+
    >+ Czy ktoś może to potwierdzić, czy to może był tylko koszmar senny??

    Potwierdzam że taki pomysł pojawił się publicznie:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030606/e
    konomia/ekonomia_a_1.html
    (co, płatne ?? A co ja za to mogę ?? Sam nie widzę ! ;>)
    Mam nadzieję że temu kto to wymyślił nie pozwolą więcej
    występować z "pomysłami" :[
    Niemniej - tam nie pisano "o DG" a "działalności osobistej":
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&selm=Pine.WNT.
    4.50.0306060908120.-106209%40k6-2.portezjan.zabrze.p

    ...z tego wątku:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&th=caf538d3997
    29f09&rnum=38

    ...co zreszta ("ryczałt od UZ i UoD") jest równie #$^##%#$ !
    Przy dochodzie 1000 zł i kosztach 700 zł jeśli wcześniej
    podatnik "wykorzystał limit" i do tego wszedł w próg 70%
    - zarobiłby "na czysto" *zero* !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-04 23:46:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > forma powinna
    > przypaśc do gustu, np. od gościa który pomimo rozliczania

    No, on akurat zyska. Ja mam dochody spoza DG wpadające w 30%, a z DG
    niewielki zysk. Dzięki rozliczeniom z niepracującą żoną płacimy 19%. A tak,
    trzeba będzie zamknąć działalność. Szkoda, bo już nosiłem się z zamiarem
    zatrudnienia kogoś :-(.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-09-04 23:47:57
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > naliczania KUP??
    > Kurcze gdzies mi sie nawineła taka propozycje, zeby od KUP

    Były takie pomysły za Kołodki, ale - zgiń przepadnij, tfu! tfu! przez lewe
    ramię - odeszły były razem z nim w niepamięć.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-09-05 11:59:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Maddy wrote:

    > Bo juz słyszałam głosy oburzenia od tych, którym taka forma powinna
    > przypaśc do gustu, np. od gościa który pomimo rozliczania sie z
    > niepracującą żona wpada w 40%.

    Najbardziej oburzeni powinni być ci którzy płacą obecnie 19% bo nie
    będzie tego odliczenia 530,08 zł. Dodatkowo ni edo końca wiadomo jak
    będzie z odliczeniem zdrowotnego