  • 1. Data: 2004-06-02 11:30:52
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza -- jak ??
    Od: onill <o...@p...onet.pl>

    Mam zamiar prowadzic dzialalnosc gospodarcza ktora bedzie zajmowac sie
    glownie uslugami komputerowymi, ( instalacja, konfiguracja) ale w
    niedalekiej przyszlosci sprzedaz komputerow i oprogramowania.
    Moje pytanie jest takie :

    - czy musze kupic kase fiskalna zaraz po rozpoczeciu działalnosci ??
    - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??

    Z gory dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-06-02 11:32:55
    Temat: Re: Dzialalnosc gospodarcza -- jak ??
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    onill pisze:

> [...]
    >
    > - czy musze kupic kase fiskalna zaraz po rozpoczeciu działalnosci ??
    > - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??

    - nie

    - nie

    Boguslaw
    (ale musisz byc pewnie ZUS-owcem...)

  • 3. Data: 2004-06-02 11:41:43
    Od: onill <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > - nie
    >
    > - nie
    >

    > Boguslaw
    > (ale musisz byc pewnie ZUS-owcem...)
    a cos wiecej ??
    albo jakis link to poczytam

  • 4. Data: 2004-06-02 11:50:44
    Temat: Odp: Dzialalnosc gospodarcza -- jak ??
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik onill <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c9kdtb$ill$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > Moje pytanie jest takie :
    >
    > - czy musze kupic kase fiskalna zaraz po rozpoczeciu działalnosci ??

    Nie, dopiero po przekroczeniu 20.000 obrotu.

    > - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??

    Nie musisz być VAtowecem, ale policz czy ci się to nie opłatca.

    Andrzej

  • 5. Data: 2004-06-02 12:08:08
    Temat: Re: Odp: Dzialalnosc gospodarcza -- jak ??
    Od: onill <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

> [...]
    >

    > Nie, dopiero po przekroczeniu 20.000 obrotu.

    > Nie musisz być VAtowecem, ale policz czy ci się to nie opłatca.

    a cos bardziej dokladnie bo jestem jeszcze zielony :(

  • 6. Data: 2004-06-02 12:39:37
    Od: "Tomek Niedbała" <t...@g...pl>

    Użytkownik "onill" napisał

    > Mam zamiar prowadzic dzialalnosc gospodarcza

    parę linków na początek

    http://www.mofnet.gov.pl/
    http://www.vat.pl/
    http://www.abc.com.pl/
    http://www.zus.pl/
    http://www.podatki.pl
    http://www.infor.pl/
    http://www.pity.pl/druki/

  • 7. Data: 2004-06-02 13:36:03
    Od: bromden <l...@t...signature>

    http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl
    http://www.google.pl/advanced_group_search?hl=pl
    http://www.1praca.gov.pl/firma.php
    http://www.podatki.pl/ (-> Rozpoczynam działalność)
    http://www.mf.gov.pl/index.php?wysw=4&sgl=2&dzial=29
    9
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/default.asp
    http://www.zus.pl/niusy/inf008.htm
    http://firma.onet.pl/

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 8. Data: 2004-06-02 13:37:24
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    onill pisze:

    > a cos bardziej dokladnie bo jestem jeszcze zielony :(

    To sie doucz...
    naprawde warto...

    Albo "wynajmij"
    dobra ksiegowa...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-06-02 14:42:34
    Od: yabadu <y...@y...waw.pl>

    onill wrote:
> [...]
    >
    > - czy musze kupic kase fiskalna zaraz po rozpoczeciu działalnosci ??
    > - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??

    Odpowiedzi na powyzsze pytania juz masz.

    Teraz wez pod uwage, ze srednie koszty prowadzenia dzialalnosci (tylko
    na jedna osobe) z siedziba w wynajetym biurze i samochodem to okolo
    2000-3000 PLN. Niektorzy moga mowic o mniejszych kosztach, ale tylko,
    gdy pracuja "na miejscu".

    O kosztach generalnie mozesz znalezc w archiwum, ale nadmienie to co
    meczy poczatkujacych wlascicieli malych firm informatycznych i czasami
    nie biora tego pod uwage przy rozpoczynaniu dzialalnosci.
    Najwyzsze koszty dzialalnosci dla Ciebie to:
    - ZUS (srednio okolo 1000 PLN).
    - telefon (okolo 300-500 PLN - nie ma jak praca w terenie u Klientow).
    - samochod (okolo 300 PLN).

    A tak ode mnie:
    1. Nie zaczynaj zanim nie zrobisz biznes planu.
    2. Nie zaczynaj dopoki nie bedziesz mial szerokiej perspektywy na
    Klientow przynoszacych Ci staly miesieczny dochod.
    3. Samemu jest ciezko w tej branzy chyba, ze mozesz od razu zaintestowac
    w rzetelnych i uczciwych pracownikow, biuro i promocje.

    Mam nadzieje, ze wszystko sobie dobrze skalkulujesz, ale ryzyko zawsze
    jest. Trzymam kciuki, ale tylko to moge zrobic, bo to walka TY vs
    konkurencja ;)

    YabaDU

  • 10. Data: 2004-06-03 07:48:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ onill pisze:
    >+
    >+ > Mam zamiar prowadzic dzialalnosc gospodarcza ktora bedzie zajmowac sie
    >+ > glownie uslugami komputerowymi, ( instalacja, konfiguracja)
    [...]
    >+ > - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??
    [...]
    >+ - nie

    ...oczywiście pilnując się aby nic nie podpadło pod "doradztwo".
    "Opracowanie koncepcji rozmieszczenia komputerów" to może być
    "doradztwo" i oznaczać kłopoty z VATem :), samo "zainstalowanie
    sieci wg projektu uzytkownika" to co innego :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)