  • 1. Data: 2004-06-02 09:42:41
    Temat: Faktury VAT z marca
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    Porządkując różne papierzyska "odkryłem" kilka faktur VAT
    (zakup mater. + koszty) wystawionych w marcu 2004.
    Nie zostały one wpisane do ewidencji zakupów VAT
    i księgi przychodów i rozch ( w tym roku nie składałem
    jeszcze PIT5 ). Proszę o podpowiedź co powinienem
    zrobić aby to "wyprostować".

    Dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-06-02 10:01:12
    Temat: Re: Faktury VAT z marca
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > i księgi przychodów i rozch ( w tym roku nie składałem
    > jeszcze PIT5 ). Proszę o podpowiedź co powinienem

    Zasadniczo zakup materiałów do produkcji i towarów handlowych nalezy
    wpisać do KPiR w momencie dostawy, nawet jeżeli nie mamy faktury. Jeżeli
    nie znamy dokładnej wartości tego materiału/towaru to musimy ja
    oszacować a potem skorygować jak dostaniemy fakturę.
    A więc właśnie naruszyłes jedną z istotnych zasad prowadzenia PKPiR.

    Pozostaje jak najszybciej wpisać zakup materiałow do PKPiR i mieć
    nadzieje że nikt się nie przyczepi za opóźnienie.

    Inne koszty mozesz spokojnie wpisać do PKPiR w momencie ich "odkrycia"
    chyba że stosujesz metode kasową - wtedy wpisujesz je o ile uregulowałes
    nalezność.
    Ważne żeby zdążyć wpisac koszty w roku którego dotyczą (dla kasowców - w
    ktorym zostały poniesione).

    VAT możesz skorygować (deklaracja za miesiąc w którym otrzymałes faktury
    lub za miesiąc następny) ale pod warunkiem że nalezności z tych faktur
    będa w momencie składania korekty uregulowane.
    Nie możesz odliczyc sobie tego VATu w dacie znalezenia faktur.
    Chyba że możesz udowodnic że faktycznie otrzymałes je tak późno od
    wystawcy (z mojego oświadczenia - jeżeli nie prowadzi się dzinnika
    korespondencyjnego czasem US akceptuje podpiętą pod fakturę kopertę ze
    stemplami pocztowymi).
    No i w razie korekty deklaracji VAT możesz liczyc na cheć bliższego
    przyjrzenia sie Twoim dokumentom wyrażoną przez US. Ale to zalezy od
    kwoty korekty.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-06-02 11:21:50
    Od: "Marek" <s...@o...pl>

    [...]
> [...]
    > oszacować a potem skorygować jak dostaniemy fakturę.
    > A więc właśnie naruszyłes jedną z istotnych zasad prowadzenia PKPiR.
    Przyznam, że nie rozumiem, dlaczego fiskus tak rygorystycznie do
    wpisywania
    tych faktur do PKPiR podchodzi, nie powoduje to przecież zmniejszenia
    kwot wpłacanych podatków (ma to sens w przypadku wystawianych przez
    siebie faktur).

    [....]

    > Pozostaje jak najszybciej wpisać zakup materiałow do PKPiR i mieć
    > nadzieje że nikt się nie przyczepi za opóźnienie.
    Czy jest dopuszczalne wpisanie tych faktur do PKPiR w kwocie brutto
    z pominięciem ewidencji zakupów VAT i rezygnacji z możliwości
    złożenia korekty deklaracji VAT?

    [....]

    > VAT możesz skorygować (deklaracja za miesiąc w którym otrzymałes
    faktury
    > lub za miesiąc następny)
    Jeżeli dopiszę te pominięte faktury do ewidencji zakupów VAT za dany
    miesiąc
    poprawiając sumy poszczególnych kolumn to będzie to zrobione poprawnie ?
    Składając korektę deklaracji VAT-7 podobno należy pisać wyjaśnienie -
    jak się
    tłumaczyć aby póżniej nie/mniej bolało.

    [....]

    > No i w razie korekty deklaracji VAT możesz liczyc na cheć bliższego
    > przyjrzenia sie Twoim dokumentom wyrażoną przez US. Ale to zalezy od
    > kwoty korekty.
    Suma kwot netto z tych faktur wynosi około 770 zł - czy to wystarcza aby
    wystawić się pod lufę US ?

    Serdecznie dziękuję za pomoc
    Marek

  • 4. Data: 2004-06-02 11:31:53
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Marek pisze:

> [...]
    > Czy jest dopuszczalne wpisanie tych faktur do PKPiR w kwocie brutto
    > z pominięciem ewidencji zakupów VAT i rezygnacji z możliwości

    Przeciez nkt Ci nie sugeruje falszowania ksiag..
    faktury wplyunely do ciebie w maju, ksiegujesz je w maju ...
    Jedyne (o czym pisala Madzia) nie dopelniles obowiazku
    wpisania do KPiR gdy przybyl "towar".
    Nie uszczupliles wplywow podatkowych... wiec
    duza kara cie i taknie czeka...

    Ale ... jak mowila mila pani z US
    "kazdy odpowiada za siebie"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-02 11:43:32
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > tych faktur do PKPiR podchodzi, nie powoduje to przecież zmniejszenia
    > kwot wpłacanych podatków (ma to sens w przypadku wystawianych przez

    mysle ze chodzi o to aby us mogł sprawdzić czy w danym momencie mogłes
    sprzedać np. tyle towaru.
    a ujawnienie go w przyszłości uniemożliwiłoby to

    > Czy jest dopuszczalne wpisanie tych faktur do PKPiR w kwocie brutto
    > z pominięciem ewidencji zakupów VAT i rezygnacji z możliwości
    > złożenia korekty deklaracji VAT?

    spotkałam sie z interpretacją, która uniemożliwiała wpisania
    kwoty brutto w koszty, jeśli była możliwość korekty ą

    pozdrawiam
    monika

  • 6. Data: 2004-06-02 11:48:08
    Temat: Odp: Faktury VAT z marca
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek <s...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c9kcul$7jv$...@a...dialog.net.pl...

> [...]
    >
    > Czy jest dopuszczalne wpisanie tych faktur do PKPiR w kwocie brutto
    > z pominięciem ewidencji zakupów VAT i rezygnacji z możliwości

    NIE

  • 7. Data: 2004-06-03 05:50:34
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się Marek napisał:
> [...]
    > tych faktur do PKPiR podchodzi, nie powoduje to przecież zmniejszenia
    > kwot wpłacanych podatków (ma to sens w przypadku wystawianych przez

    ale może dać podejrzenie, że sprzedajesz na lewo, bez zapłacenia podatku
    (teraz lub w przyszłości).
    P.

  • 8. Data: 2004-06-03 05:53:23
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek podpisujący się Andrzej napisał:

    > NIE

    zacytowałeś całego mejla i na koniec nakrzyczałeś, a teraz wytłumacz czemu
    nie? Powinno się netto? Czy na siłę korektę? Kiedyś miałem taki przypadek,
    przy czym była korygowana sprzedaż i zakupy. Gość z US zakwestionował mi
    korektę zakupów i powiedział, że mam to tylko w księgę wrzucić a korygować
    samą sprzedaż.
    P.

  • 9. Data: 2004-06-03 07:38:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Jun 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Marek napisał:
    [...]
    >+ No i w razie korekty deklaracji VAT możesz liczyc na cheć bliższego
    >+ przyjrzenia sie Twoim dokumentom wyrażoną przez US.

    Zgoda.

    >+ Ale to zalezy od kwoty korekty.

    A tu mam inne doświadczenia :)
    Zostałem "wylosowany" ;> po dokonaniu skomplikowanej korekty
    korekty ("korekty korekty" :)) po której Skarb miał mi zwrócić jakąś
    kwotę wysokości "na bilet 7-dniowy komunikacji miejskiej sztuk jedna" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-06-03 07:41:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jun 2004, PK wrote:

> [...]
    >+
    >+ zacytowałeś całego mejla i na koniec nakrzyczałeś, a teraz wytłumacz czemu

    Powinno być netto. Prawo zaliczenia VAT w KUP przysługuje tylko o ile
    nie przysługiwało odliczenie VAT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)