    From: yabadu <y...@y...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza -- jak ??
    Date: Wed, 02 Jun 2004 16:42:34 +0200

    onill wrote:
    > Mam zamiar prowadzic dzialalnosc gospodarcza ktora bedzie zajmowac sie
    > glownie uslugami komputerowymi, ( instalacja, konfiguracja) ale w
    > niedalekiej przyszlosci sprzedaz komputerow i oprogramowania.
    > Moje pytanie jest takie :
    >
    > - czy musze kupic kase fiskalna zaraz po rozpoczeciu działalnosci ??
    > - czy na poczatku prowadzenie DG w/w formir musze byc VATowcem ??

    Odpowiedzi na powyzsze pytania juz masz.

    Teraz wez pod uwage, ze srednie koszty prowadzenia dzialalnosci (tylko
    na jedna osobe) z siedziba w wynajetym biurze i samochodem to okolo
    2000-3000 PLN. Niektorzy moga mowic o mniejszych kosztach, ale tylko,
    gdy pracuja "na miejscu".

    O kosztach generalnie mozesz znalezc w archiwum, ale nadmienie to co
    meczy poczatkujacych wlascicieli malych firm informatycznych i czasami
    nie biora tego pod uwage przy rozpoczynaniu dzialalnosci.
    Najwyzsze koszty dzialalnosci dla Ciebie to:
    - ZUS (srednio okolo 1000 PLN).
    - telefon (okolo 300-500 PLN - nie ma jak praca w terenie u Klientow).
    - samochod (okolo 300 PLN).

    A tak ode mnie:
    1. Nie zaczynaj zanim nie zrobisz biznes planu.
    2. Nie zaczynaj dopoki nie bedziesz mial szerokiej perspektywy na
    Klientow przynoszacych Ci staly miesieczny dochod.
    3. Samemu jest ciezko w tej branzy chyba, ze mozesz od razu zaintestowac
    w rzetelnych i uczciwych pracownikow, biuro i promocje.

    Mam nadzieje, ze wszystko sobie dobrze skalkulujesz, ale ryzyko zawsze
    jest. Trzymam kciuki, ale tylko to moge zrobic, bo to walka TY vs
    konkurencja ;)

    YabaDU