  • 1. Data: 2002-08-20 12:09:27
    Temat: KPiR/Srodki trw./Inwestycja
    Od: w...@p...onet.pl

    Kochani pomocy !!!

    W lipcu bieżącego roku otrzymałem informację od księgowej iż zakupy dotyczące
    sieci komputerowej którą uruchamiam powinny być częściowe i wynosić nie więcej
    niż 2500 PLN.
    Zakupy miały być księgowane jako środki trwałe.
    W sierpniu bieżącego roku księgowa zmieniła zdanie i stwierdziła iż faktury
    mają być wyższe od 3500 PLN jeżeli mają być w ten sposób księgowane.

    Moje pytania brzmią:

    - czy wysokość faktury ma znaczenie ?
    - w jaki sposób teraz wprowadzić faktury lipcowe w środki trwałe ?
    - czy mogę całość potraktować jako inwestycję a częściowe produkty jako obiekt
    inwentarzowy
    - czy zmienić księgową - to chyba najważniejsze pytanie

    Sposób rozliczenia KPiR

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-08-22 12:41:11
    Temat: Odp: KPiR/Srodki trw./Inwestycja
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...onet.pl...
> [...]
    obiekt
    > inwentarzowy
    > - czy zmienić księgową - to chyba najważniejsze pytanie

    Oczywiście wysokosc faktur nie ma zadnego znaczenia.
    Nie zalicza sie do srodkow trwalych czesci inwestycji tylko calosc w
    momencie przekazania do uzytkowania. Rozumiem ze lipcu faktury te poszly
    blednie w koszty. Nalezy zatem w sierpniu skorygowac blednie obliczone
    koszty.
    Reasumujac jezeli w zwiazku z inwestycja otrzymasz kilka, kilkanascie faktur
    w kolejnych miesiacach, to odliczasz z nich vat (w deklaracji jako zakup
    srodkow trwalych) ale nie dajesz nic w koszty. Proponuje przyjac zasade
    kopiowania faktur i zbierania kopii w oddzielnej teczce. Powinny to byc
    wszystkie faktury lub inne dokumenty zwiazane z dana inwestycja - materialy
    uslugi, moze np. taksowki, roznice kursowe zrealizowane itp. W dniu oddania
    inwestycji do uzytkowania wypiujemy protokol przyjecia, okreslamy wartosc
    poczatkowa na podstawie sumy z zebranych faktur i okreslamy stawke
    amortyzacyjna i od nastepnego miesiaca amortyzujemy.
    PS: a ksiegowej pojechac po premii!

    krys

  • 3. Data: 2002-08-22 14:39:59
    Temat: Re: KPiR/Srodki trw./Inwestycja
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > obiekt
    > >

    > PS: a ksiegowej pojechac po premii!

    Zgadza sie . Zabrac jej 20 zl z 80 jakie pewnie dostaje za ta robote bo
    gdyby to bylo biuuro badz "profesionalna" ksiegowa etatowa to tego posta by
    tu nie bylo. Ale jak sie oszczedza ...

    AndY