    From: "Krys" <g...@p...onnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Komis
    Date: Thu, 22 Aug 2002 15:15:34 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@157.25.116.149

    Użytkownik Sebastian D-D <s...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:00bb01c2483b$bb8dd4e0$0...@e...net.p
    l...
    > Czy ktos wie, jaki jest standardowy obieg dokumentow w przypadku komisu ?
    > Jakie rachunki, faktury, ewidencje - zarowno przy zwolnieniu, jak i
    placeniu
    > VAT.

    1.dostajesz towar w komis wart 100(jestes komisantem) od komitenta na
    eMeMke. ustaliliscie ze 100 jest Twoja cena sprzedazy a marza wyniesie 30%
    2. sprzedajesz towar za 100+VAT; jesli wystawiasz fakture to oznaczasz ja
    faktura VAT KOMIS.
    3. informujesz komitenta, ze sprzedales towar (teoretycznie powiniennes
    przeslac mu kopie faktury VAT KOMIS - dlatego warto robic po dwie kopie
    faktur) ale lepiej prowadzic kontrolke - dzienniksprzedazy za dany okres.
    4. komitent wystawia Ci komisowy dokument handlowy zgodnie z §47 rozp.VAT na
    100+VAT
    5 wystawiasz komitentowi fakture za prowizje komisowa w wysokosci 30+vat
    6 do rejestru VAT wpisujesz tylko 30.
    7 jesli masz kase fiskalna to musisz zaewidencjonowac sprzedaz 100+vat, a
    nastepnie na jakims dokumencie wewnetrnym skorygowac sprzedaz o sprzedaz
    komisowa zgodnie z otrzymanymi komisowymi dokumentami handlowymi.
    8 obliczenie z pkt 7 nie jest wazne jezeli wszysko sprzedazjesz w
    komis.jesli jednak jakas czesc towaru sprzedawana jes poza komisem to
    obliczenie powinno byc miej wiecej nastepujace:
    sprzedaz ogolem 500+vat
    sprzedaz komisowa 100+vat
    suma sprzedazy poza komisem 400+vat

    do rejestru i deklaracji VAT: sprzedaz poza komisem 400+vat
    marza komisowa
    30+vat
    suma
    430+ vat.

    Osobiscie polecam wspolprace komisowa bo rozliczenia podatkowe u obu stron
    nastepuja dopiero po sprzedazy towaru. Mala jest tez ilosc dokumentow.
    Minimalnie po jednej fakturze kazda ze ston i nie ma korekt i niekonczacego
    sie rozliczania dot zwrotow towaru itd.

    krys