  • Data: 2008-03-06 09:20:19
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Jakie konsekwencje nie wystawienia faktury?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Primo: jak zwolniony jest *on sam* (a nie czynność), to wystawia rachunek
    > a nie fakturę.

    Rachunek=faktura.

    >Albo paragon. Albo nic! Obowiązek wystawienia czegokolwiek
    > ma jedynie "na żądanie",

    O tym mówię cały czas.
    Żądanie było, więc inne sytuacje pomijamy.

    > tak jak *każdy*, co sprzedaje *cokolwiek*, w tym
    > ktoś sprzedający swój "osobisty" stary rower czy używaną książkę!

    Dyskusyjne.

    > Możesz podać jakiś przepis, wskazujący że jest inaczej?

    A Ty jakiś że jest jak piszesz?

    > Secundo: poszło o to, że *w drugą stronę* to nie działa, znaczy z faktu
    > że ktoś nie prowadzi DG w rozumieniu ustawy o swobodzie DG *nijak* nie
    > wynika, że nie jest zobowiazany do wystawienia faktury!

    Nie, mnie idzie o to że to działa w tą stronę.
    W drugą nie musi - to już zależy od statusu podatnika vat, tu nie ma sporu.

    > Powiedzmy ktoś udziela pożyczek (w własnego kapitału), rozumiem że
    > widzisz jak wystawia Ci faktury na odsetki :)

    A coś stoi na przeszkodzie?

    > A faktury są opisane w przepisach VAT.

    Nie tylko, nie tylko.
    Oczywiście jeśli ktoś nie utożsamia z fakturą, faktury vat.

    > Przecież to jest nieprawda.
    > Jak ktoś jest VAT zw to faktury NIE WYSTAWIA, bo nie ma podstaw prawnych.
    > Nieważne czy sprzedaży dokonuje w ramach "zarejestrowanego DG wg
    > przepisów o swobodzie" czy w innych (ramach).
    > Jedyny obowiązek to rachunek wg Ordynacji - na żądanie kupującego!

    I o tym mówię.
    Faktura=rachunek.

    W odróżnieniu od faktury vat.

    Ustawa o VAT to nie jedyne źródło wiedzy o świecie, nawet jeśli Ci się tak
    zdaje. ;-)

    > A bezwarunkowy obowiązek wystawienia faktycznie dotyczy *tylko* faktur
    > (i wynika z przepisów o VAT) w *niektórzych* przypadkach (kiedy sprzedawca
    > wie, że nabywca kupuje "dla celów gospodarczych"!

    Czyli generalnie się zgadzamy, tyle że Tobie się nazewnictwo popieprzyło.