    From: "Krys" <g...@p...onnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: Samochod na firme
    Date: Fri, 4 Oct 2002 08:16:22 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@157.25.116.149

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0210031627530.30080-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
    > On Thu, 3 Oct 2002, Krys wrote:
    > [...]
    >
    > Raczej nie ma tak dobrze :(
    > Cały czas kwestia interpretacji zapisu była sporna: nie daję
    > głowy bo nie mam namiarów pod ręką ale niemal jestem pewien
    > że widziałem kilka wyroków NSA które poparły interpretację
    > US że podatek zapłacić trzeba.
    > Takie (wyroki) że nie trzeba też były, ale AFAIK dawno :(
    > (jak to mówią, "linia orzecznictwa" się zmieniała...)
    > Interpretacje takie są m.in.:
    > http://www.podatki.hoga.pl/dzial_majtrw.asp

    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-mac/gazeta/wydanie_0
    10802/prawo/prawo_a_7.ht
    ml

    Gotfryd
    ST

    > AFAIK to jest inaczej - ponieważ interpretacja była sporna to
    > ustawodawca postanowił problem rozwiązać metodą "czarno na białym";
    > ale obowiązek opodatkowania *był* podnoszony przez USy "od zawsze",
    > no, powiedzmy - od ile ja się w tą materię mieszam :)
    >
    > A jakby komu był wyrok potrzebny do szczęścia - to właśnie
    > wygooglowałem:
    > http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_010310/p
    rawo/prawo_a_3.html
    > Wyrok zapadł 8.III. zeszłego roku a dotyczy zeszłego wieku... ;)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > ("zamieszany" dość krótko, tak dla jasności :))

    Dosc metny ten wyrok z rzeczpospolitej - wynika z niego ze malzonkowieB
    przed zakonczeniem DG nie wycofali maszyn z ewidencji i nie przekazali je na
    potrzby "domowe". W kazdym razie od nowego roku sprawa jest jasna.

    krys