  • 1. Data: 2002-09-27 08:10:04
    Temat: Samochod na firme
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

    WItam wszystkich.
    Pewnie bylo to juz przerabiane ale jestem tu nowy.
    Czy ktos moglby mi wyjasnic jak przepisac prywatny samochod osobowy na
    jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza? Jak dokonac jego amortyzacji (samochod
    jest uzywany, kosztowal 5000) ?
    Pozdrawiam
    Orion

  • 2. Data: 2002-10-02 11:48:29
    Temat: Re: Samochod na firme
    Od: pavo <p...@l...onet.pl>

    On Fri, 27 Sep 2002 10:10:04 +0200, "Orion" <o...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza? Jak dokonac jego amortyzacji (samochod

    Samochodu nie "przepisujesz". Wprowadzasz go do ewidencji srodkow
    trwalych i amortyzujesz zgodnie z przepisami.

  • 3. Data: 2002-10-02 11:52:23
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    pavo wrote:

    > Samochodu nie "przepisujesz". Wprowadzasz go do ewidencji srodkow
    > trwalych i amortyzujesz zgodnie z przepisami.

    A prawdziwe problemy zaczynają sie potem - gdy chcesz ten samochód
    sprzedać.....

  • 4. Data: 2002-10-02 14:37:26
    Od: "norson" <d...@p...onet.pl>

    jakie kłopoty?
    Cena sprzedaży jest przeważnie niższa od wartości wprowadzonej do EŚT?
    gdzie tu kłopoty?
    Norson

  • 5. Data: 2002-10-02 21:28:20
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, norson wrote:

    >+ jakie kłopoty?
    >+ Cena sprzedaży jest przeważnie niższa od wartości wprowadzonej do EŚT?

    Ale zamortyzowano *całość* tej kwoty, tak ?

    >+ gdzie tu kłopoty?

    A nigdzie. Po prostu trzeba doliczyć do przychodu, nawet jeśli
    się skończyło DG i zdążyło o niej zapomnieć...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-03 09:55:31
    Od: "norson" <d...@p...onet.pl>

    Ludzie co wy opowiadacie?
    wprowadzasz samoch. do EST o wartosci 10 000zł
    po roku sprzedajesz za 9 tysiecy
    to wg mnie robi sie tak
    10 000 - amortyzacja 2000 = 8000
    W koszty wpisujesz 8000
    w przychody wpisujesz 9000
    i gdzie tu problem
    o co chodzi?
    pozdrawiam Norson

  • 7. Data: 2002-10-03 10:23:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Korekta:
    [...]
> [...]
    >+ A nigdzie. Po prostu trzeba doliczyć do przychodu, nawet jeśli
    >+ się skończyło DG i zdążyło o niej zapomnieć...

    Oczywiście zapomniało mi się napisać że miałem na myśli *sprzedaż*,
    a nie *użytkowanie na własny cel* - przepraszam :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-10-03 11:22:35
    Temat: Odp: Samochod na firme
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0210031221010.29294-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...
> [...]
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd
    >
    > Do konca 2002 jesli przed sprzedaza albo przed likwodacja DG przekazano
    samochod na potrzeby osobiste (domowe) to nie zpalacimy pitu, Jesli nie
    odliczales VAT przy zakupie ST to nie rodzi to zadnych konsekwancji
    czyli sprzedaz ST bedzie opodatkowana wg skali nawet jak wycofamu dany ST z
    DG.

    krys

  • 9. Data: 2002-10-03 11:42:25
    Od: "norson" <d...@p...onet.pl>

    Sprzedaż jest i bedzie opodatkowana ale tylko od wartości przychodu a gdzie
    tu przychód?
    Pozdrawoam Norson

  • 10. Data: 2002-10-03 14:15:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, norson wrote:

    >+ Sprzedaż jest i bedzie opodatkowana ale tylko od wartości przychodu a gdzie
    >+ tu przychód?

    Czy to może było do mojego posta ? - czytam w text mode bez
    podglądu wątkowania to (bez cytatu[1]) nie wiem !
    Jeśli tak - to sprzedaż ŚT stanowi przychód do opodatkowania,
    również po zakończeniu DG... Zeznaję że szukałem "problemów"
    o których ktoś wspominał :), IMO nie jest problemem naklejenie
    na samochodzie i wszystkich dokumentach "pamiętaj że to twój
    były ŚT" !
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] oczywiście przyciętego na miarę ;)