  • 1. Data: 2004-01-25 17:27:12
    Temat: ULGA REMONT/BUD
    Od: "Leon " <m...@W...gazeta.pl>

    Nie wiem czy remontowa, czy budowlana. Ważne, że ulga.

    Chciałbym zafundować w mieszkaniu c.o. - wydatek rzędu 6000zł.

    1. Czy mogę sobie to odliczyć od przychodu lub podatku, jeśli nie jestem
    właścicielem ani najemcą mieszkania ? Właścicielką jest przyszła żona, która
    mało zarabia.

    2. Ile wynosi limit odliczeń z tytułu takich dupereli ? Z tego co wiem to za
    rok 2004 można mieć faktury z 2004 (a pewnie będzie ich sporo) i za poprzedni
    2003.

  • 2. Data: 2004-01-25 19:19:41
    Temat: Re: ULGA REMONT/BUD
    Od: "ddd" <g...@o...pl>

    > 1. Czy mogę sobie to odliczyć od przychodu lub podatku, jeśli nie jestem
    > właścicielem ani najemcą mieszkania ? Właścicielką jest przyszła żona,
    która
    > mało zarabia.
    Niestety ale jeśli nie jesteście małżeństwem, a Ty nie masz prawa do lokalu
    to nie możesz odliczać sum wydanych na ten remont.
> [...]
    za
    > rok 2004 można mieć faktury z 2004 (a pewnie będzie ich sporo) i za

    Jeśli o to chodzi to 4750 zł, to jest kwota podatku, który można odpisać,
    czyli kwota jaką można wydać to 4750/0,19=25000. Jest to limit 3 letni,
    czyli obowiązuje w latach 2003-2005.

  • 3. Data: 2004-01-27 00:48:15
    Temat: Odp: ULGA REMONT/BUD
    Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl>

    Użytkownik ddd <g...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bv14so$21e$...@a...news.tpi.pl...

    > która
    > Niestety ale jeśli nie jesteście małżeństwem, a Ty nie masz prawa do lokalu
    > to nie możesz odliczać sum wydanych na ten remont.

    A jakby Ci Państwo w ubiegłym roku zawarli pomiędzy sobą umowę użyczenia?
    To chyba raczej tak, przyszła żona tego Pana i tak użycza dosłownie swojego
    mieszaknia.