  • 1. Data: 2004-01-25 15:21:03
    Temat: Sprzedarz licencji na oprogramowanie (twórca oprogramowania)
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    Sytuacja jest taka:
    Napisałem program i znalazłem firmę która chcę go sprzedawać wraz z
    nowymi kompami (tak do zestawu).

    Chcę by za kopię programu wpadało mi ok 20zł(ewentualnie kilęt tyle by
    płacił)

    Mam takie ptania:
    Jak mogę się rozliczyć z US jako twórca oprogramowania z tych
    ewentualncy 20zł od kopii?

    czytałem o karcie podatkowej czy może być to to?

  • 2. Data: 2004-01-26 06:43:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2004, Arkadiusz Zychewicz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ewentualncy 20zł od kopii?
    >+
    >+ czytałem o karcie podatkowej czy może być to to?

    Objaśnij czy ty chcesz zakładać działaność ??
    A "karta" IMHO nie wchodzi w rachubę.
    Dlaczego by *po prostu* nie sprzedawać tych licencji właśnie ?
    Bez DG ? Dochód osobisty "z praw autorskich", jak na razie
    50% KUP, nic tylko kasować... :) (a owo 50% KUP inwestować
    w nowe komputery i programy oczywiście :))
    Firma ci płaciłaby jakoś (hm... miesięcznie ?) wg umowy,
    widzisz coś przeciw ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-26 10:13:16
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > w nowe komputery i programy oczywiście :))
    > Firma ci płaciłaby jakoś (hm... miesięcznie ?) wg umowy,

    Zasadniczo to chciałbym uniknąć płacenia ZUSu co miesiąc :->

    A poza tym to poprostu jestem zielony w tym temacie i moje pytanie było
    sformuowane tak dobrze jak tylko można było się dowiedzieć z google (tj
    ile z tego zrozumiałem)

    ps. co to jest KUP

  • 4. Data: 2004-01-26 10:35:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Arkadiusz Zychewicz wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > A poza tym to poprostu jestem zielony w tym temacie i moje pytanie było
    > sformuowane tak dobrze jak tylko można było się dowiedzieć z google (tj

    KUP to Koszt Uzyskania Przychodu.

    I dlatego radze przemyslec, czy KOSZTY takiej umowy nie przewyzsza
    przychodu...

    Proponuje przemyslec umowe, na odstawie ktorej ow
    sprzedajacy komputery czlowiek bedzie mogl na dowolnej ilosci maszyn
    owe programy instalowac, a Panu zaplaci okreslona kwote..

    CZAS ktoryPandzieki temu zaoszczedzi moze Pan spozytkowac,
    na zrobienie nowej lepszej wersji owego programu...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-26 15:20:23
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    bosz wrote:
    > Arkadiusz Zychewicz wrote:
    >
    > [...]
    >

    > KUP to Koszt Uzyskania Przychodu.
    >
    > I dlatego radze przemyslec, czy KOSZTY takiej umowy nie przewyzsza
    > przychodu...

    A co można zaliczyć do KUP?

    > Proponuje przemyslec umowe, na odstawie ktorej ow
    > sprzedajacy komputery czlowiek bedzie mogl na dowolnej ilosci maszyn
    > owe programy instalowac, a Panu zaplaci okreslona kwote..

    Nie zupełnie mi chodzi że będzie mógł na *dowolnej* ilości maiłem na
    myśli raczej to iż będzie płacił od ilości instalacji

    Porgram ma mieć licencję w rodzaju OEM tj. tylko znowymi komputerami i
    jedna kopia na koputer

  • 6. Data: 2004-01-26 20:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, Arkadiusz Zychewicz wrote:
    [...]

    >+ ps. co to jest KUP

    KosztUzyskaniaPrzychodu.
    Z tytułu "praw majątkowych" przysługuje 50% KUP ryczałtowo
    (czyli "bez kwitka"), inaczej mówiąc sprzedając program
    wartości 1000 zł z tego 500 zł uznajesz za koszt i płacisz
    podatek tylko od reszty - też 500 zł.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-27 11:31:51
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Arkadiusz Zychewicz wrote:

    > A co można zaliczyć do KUP?

    Na zartach sie pan nie zna ?

    Dla zartu polaczylem dwie sprawy.
    KUP ktory uznaje Urzad Skarbowy i to, ze przychod wiaze sie z "kosztami",
    a wiec cos za cos.. czas poswiecony sprawdzaniu ilesie sprzealo,
    mysleniu, czy firma ne oszukuje itd. itp... tego US za KU nie uzna.

    > Nie zupełnie mi chodzi że będzie mógł na *dowolnej* ilości maiłem na
    > myśli raczej to iż będzie płacił od ilości instalacji

    I wlasnie o to mi chodzi czy Panu cos z tego przyjdzie...
    (ale to juz ekonomia...)czy nielepiej dla pana,
    ze zainstaluje ta wersje, a Pan bedzie mial reklame
    ie dosc ze bez oplaty, ale nawet US ine scignie pana
    za "przychod z nieodplatnego swiadczenia".

    Tymczasem Pan zrobi nowy, lepszy..

    > Porgram ma mieć licencję w rodzaju OEM tj. tylko znowymi komputerami i
    > jedna kopia na koputer

    Moim zdaniem to samobojcza strategoa (ale to jest of topic)

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-01-27 20:44:45
    Od: Arkadiusz Zychewicz <a...@d...uw.edu.pl>

    bosz wrote:

    > Na zartach sie pan nie zna ?

    Nie wieiedziałem że to ma być żart bo się kompletnie ale to *kompletnie*
    nie znam, i wszelakie informacje na ten temat traktuje dość poważnie.
    A poprostu nie wiedziałem że nie trzeba wykazywać KUP tylko poprostu
    jest on zgóry ustalony.

> [...]

    > za "przychod z nieodplatnego swiadczenia".
    >
    > Tymczasem Pan zrobi nowy, lepszy..

    > Moim zdaniem to samobojcza strategoa (ale to jest of topic)
    A mógłby pan rozwinąć, bo każda opinia w tej sprawie jest dlamnie doś
    ważna. Ten pomysł na licęcię OEM był podyktowany obniżeniem kosztów
    rozpowszechniania programu (tylko ?łytka, a nie potrzebne pudełko itp.
    rzeczy). Ponieważ program to nie jest jakieś wielkie cudo.