  • 1. Data: 2002-06-05 07:40:40
    Temat: ZUS
    Od: "basku" <b...@g...pl>

    Mam małe pytanko - osoba fizyczna prowadząca działalność nie zatrudniająca
    pracowników, zatrudniona też w innym miejscu na umowę o pracę składa do
    ZUS-u (do 10) deklarację ZUS DRA z wpisaną tylko składką zdrowotną (100,11)
    czy też musi doliczać jakieś składki na FG ŚP ? I może ktoś jeszcze wie
    gdzie to odliczyć - w podatku czy w KPiR ?????
    Pozdrawiam !
    Basku

  • 2. Data: 2002-06-05 08:07:53
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "basku" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    (100,11)
    > czy też musi doliczać jakieś składki na FG ŚP ?

    tylko 100,11

    > może ktoś jeszcze wie
    > gdzie to odliczyć - w podatku czy w KPiR ?????

    podatek - pit5, poz 51

  • 3. Data: 2002-06-06 11:33:12
    Temat: Odp: ZUS
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Matovy <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych > > czy też musi doliczać jakieś składki na FG ŚP ?

    > tylko 100,11

    Zaskoczyłeś mnie teraz!
    Jesteś pewien???
    Od roku prowadzę działalność i FPiGŚP w wysokości (w tym kwartale) 31,65
    opłacam.

    Nie muszę tego robić???

    Smerf

  • 4. Data: 2002-06-07 01:11:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 5 Jun 2002 10:07:53 +0200), "Matovy"
    <a...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Użytkownik "basku" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >(100,11)
    >tylko 100,11

    O ile zarabia powyżej minimalnej krajowej w jednym z miejsc pracy na
    umowę o pracę i została zarejestrowana przez pracodawcę (nie jestem
    pewny, co się dzieje, jeśli pracodawca nie odprowadza haraczy. Znając
    Polską Legalną Mafię(tm) to pewnie jakąś karę wymyślą)

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 5. Data: 2002-06-07 07:01:07
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smerf" <f...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości
    > Użytkownik Matovy <a...@p...onet.pl> w
    wiadomości do grup
    > dyskusyjnych > > czy też musi doliczać jakieś
> [...]

    A jesteś zatrudniony też w innym miejscu na umowę
    o pracę ? (tak byłow pytaniu pierwotnym)

    Sark

  • 6. Data: 2002-06-07 10:01:38
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > A jesteś zatrudniony też w innym miejscu na umowę
    > o pracę ? (tak byłow pytaniu pierwotnym)
    >
    > Sark

    Ok sorry za zamieszanie!
    Chyba jestem zbyt roztargniony.
    Czyli dla formalności:
    będąc zatrudninym i pobierając z tego tytułu 'gratyfikacje' w wysokości co
    najmniej 760 brutto w wypadku prowadzenia własnej DG należy opłacać jedynie
    składkę zdrowotną.
    W innym wypadku należy opłacać wszystkie składki od podstawy co kwartał
    ogłaszanej przez ZUS.

    Pozdrawiam
    Smerf

  • 7. Data: 2002-06-07 16:31:59