  • 1. Data: 2002-06-05 06:40:08
    Temat: przelewanie
    Od: "Ula G." <o...@g...pl>

    Dzien dobry,

    Dreczy mnie pewna watpliwosc. Mianowicie chodzi o numery kont - czy
    dokonujac przelewu mozna na blankiecie opuscic dwie pierwsze cyfry konta
    zapisanego w formacie:

    AA BBBBBBBB dalsze_cyfry

    Czy wowczas pieniadze dotra na wlasciwe konto???

    Dziekuje za wszelkie sugestie.
    Ula G.

  • 2. Data: 2002-06-05 14:38:59
    Temat: Re: przelewanie
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    | zapisanego w formacie:
    |
    | AA BBBBBBBB dalsze_cyfry
    |
    | Czy wowczas pieniadze dotra na wlasciwe konto???

    Rozumiem, że idzie o konto w nowym standardzie tzw. NRB
    Jeśli tak to odpowiedź brzmi: nie :-((

    AA - to liczba kontrolna wyliczana z cyfr numeru konta - jeśli się nie zgadza to
    z założenia przelew nie przechodzi

    Nie jestem jednak pewien, czy to do końca funkcjonuje

    pozdrawiam
    majura

  • 3. Data: 2002-06-05 16:51:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Rozumiem, że idzie o konto w nowym standardzie tzw. NRB
    > Jeśli tak to odpowiedź brzmi: nie :-((

    Eee tam, przechodzi.
    Ale z kreską po BBBBBBBB-

  • 4. Data: 2002-06-06 21:02:54
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | czy
    | konta
    | > |
    | > |

    | Eee tam, przechodzi.
    | Ale z kreską po BBBBBBBB-

    Jak wspomniałem - nie jestem jednak pewien, czy to do końca funkcjonuje, ale na
    pewno nie będzie funkcjonować po 31.12 gdyż mają zostać tylko "nowe konta"

  • 5. Data: 2002-06-06 21:41:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Jak wspomniałem - nie jestem jednak pewien, czy to do końca
    funkcjonuje, ale na
    > pewno nie będzie funkcjonować po 31.12 gdyż mają zostać tylko "nowe
    konta"

    A ja nie wierzę, że tak będzie :-)
    Na pewno będzie kolejny okres przejściowy.

    CEZ

  • 6. Data: 2002-06-06 21:43:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, majura wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pewno nie będzie funkcjonować po 31.12 gdyż mają zostać tylko "nowe konta"

    Ups. Sprzeciw !
    Banki muszą *honorować*, *stosować* i *podawać* (od tej daty)
    tylko nowe konta. Nie znaczy że *nie mogą* prawidłowo obsługiwać
    starych !! Inna sprawa że prościej się przestawić :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-06-07 01:09:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 5 Jun 2002 16:38:59 +0200), "majura"
    <m...@f...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Rozumiem, że idzie o konto w nowym standardzie tzw. NRB
    >Jeśli tak to odpowiedź brzmi: nie :-((

    Bzdura... To tylko liczba kontrolna. Niektóre paściate banki (jak ING
    Śląski) nie radzą sobie do tej pory z IBANem i właśnie tak się z nich
    przelewa -- opuszczając liczbę kontrolną.

    >AA - to liczba kontrolna wyliczana z cyfr numeru konta - jeśli się nie zgadza to
    >z założenia przelew nie przechodzi

    O ile jest, oraz o ile system kontroluje...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)