eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiodliczenia na fundusz remontowy › Odp: odliczenia na fundusz remontowy
  • Data: 2004-06-19 07:49:17
    Temat: Odp: odliczenia na fundusz remontowy
    Od: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:carun4$1h0$...@a...news.tpi.pl...
    > Ma ktos może namiary na jakies pismo MF w sprawie dokumentowania wpłat
    > na fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowych?
    > Mam delikwenta który dostal ze spółdzielni pisemko że pan taki a taki w
    > roku 2003 wpłacił na fundusz kwotę..." do tego dwie (słwnie)
    > udokumentowane wpłaty, bo miał zaległości czynszowe i płacił czynsz
    > hurtem - raz za pół roku i drugi raz za pół roku, w czym za 2 miesiące
    > 2002roku jeszcze.
    >
    > Do spółdzielni płaci sie czynsz jedna kwota, nie ma odrębnego konta na
    > fundusz remontowy.
    >
    > I teraz US nie wie czy może mu uznac odliczenie bo nie ma
    > "jednoznacznych dowodów wpłat" - sa dwa duże przelewy opisane "spłata
    > zaległości czynszowych". Na dodatek kwota wykazana przez spółdzielnie
    > nie zgadza sie z tym co gośc powinien był zapłacić w danym roku, licząc
    > wg. "rozpiski" opłat eksploatacyjnych którą przysyła spółdzielnia.
    > W ta kwotę wykazana przez społdzilnie wchodza podobno jakies zalegle
    > wpłaty z poprzedniego roku. Ze spółdzielni nie sposób wyrwać jakiegos
    > zestawieni wpłat czy rozliczenia jakie kwoty jak były księgowane (to
    > wielka spółdzielnia, państwo w państwie).
    > Gośc na koniec roku był juz z czynszem na bieżąco.
    >
    > Chodzi mi po głowie że gdzieś widziałam pismo MF ktory stwierdzał, że
    > samo zaświadczenie ze spółdzielni wystarczy. Ale to tylko jakies
    > niejasne wspomnienie.
    > Ma ktos może namiary na cos takiego, ewentualni na pismo o treści
    > przeciwnej (że takie zaświadczenie nie wystarczy) żebym wiedziała czy
    > chłopak ma sie jednak o swoje bić czy odpuścić te 150zł podatku.
    >
    > Będe wdzięczna za treść lub chociaż namiary.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
    >
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > JID m...@e...com.pl
    >

    Witam!
    Biuletyn Skarbowy Nr 1/2002; Pismo Podsekretarza Stanu z dnia 15.12.2001
    do izb i urzedów Nr PB5/KD-033-179-2339/01 "Dokumentowanie wpłat na
    wyodrębniony fundusz remontowy"
    ".... Z uwagi na fkat, iż w praktyce najczęściej wpłat na fundusz remontowy
    podatnicy dokonują w ogólnej kwocie, łącznie z pozostałymi składnikami
    opłaty czynszowej ..., dalego też w wielu przypadkach posiadają jeden dowód
    wpłaty dokonanej z tych tytułow. W takiej sytuacji z dowodu wpłaty niekiedy
    nie sposób jednoznacznie wywnioskować wysokości wniesionych przez podatnika
    wpłat na fundusz remontowy.
    Powyższe nie pozbawia jednak podatnika prawa do dokonania odliczeń od
    podatku z tego tytułu. Dlatego w takim przypadku, w celu dowodowym,
    wystarczającym będzie posiadanie przez podatnika, obok dowodu wpłaty,
    dokumentu zawierającego wyszczególnione składniki czynszu z wyodrębnioną
    pozycją funduszu remontowego"

    Pozdrawiam
    Andrzej N.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1