    From: "Andrzej N." <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: odliczenia na fundusz remontowy
    Date: Sat, 19 Jun 2004 09:49:17 +0200

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:carun4$1h0$...@a...news.tpi.pl...
    > Ma ktos może namiary na jakies pismo MF w sprawie dokumentowania wpłat
    > na fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowych?
    > Mam delikwenta który dostal ze spółdzielni pisemko że pan taki a taki w
    > roku 2003 wpłacił na fundusz kwotę..." do tego dwie (słwnie)
    > udokumentowane wpłaty, bo miał zaległości czynszowe i płacił czynsz
    > hurtem - raz za pół roku i drugi raz za pół roku, w czym za 2 miesiące
    > 2002roku jeszcze.
    >
    > Do spółdzielni płaci sie czynsz jedna kwota, nie ma odrębnego konta na
    > fundusz remontowy.

> [...]

    Witam!
    Biuletyn Skarbowy Nr 1/2002; Pismo Podsekretarza Stanu z dnia 15.12.2001
    do izb i urzedów Nr PB5/KD-033-179-2339/01 "Dokumentowanie wpłat na
    wyodrębniony fundusz remontowy"
    ".... Z uwagi na fkat, iż w praktyce najczęściej wpłat na fundusz remontowy
    podatnicy dokonują w ogólnej kwocie, łącznie z pozostałymi składnikami
    opłaty czynszowej ..., dalego też w wielu przypadkach posiadają jeden dowód
    wpłaty dokonanej z tych tytułow. W takiej sytuacji z dowodu wpłaty niekiedy
    nie sposób jednoznacznie wywnioskować wysokości wniesionych przez podatnika
    wpłat na fundusz remontowy.
    Powyższe nie pozbawia jednak podatnika prawa do dokonania odliczeń od
    podatku z tego tytułu. Dlatego w takim przypadku, w celu dowodowym,
    wystarczającym będzie posiadanie przez podatnika, obok dowodu wpłaty,
    dokumentu zawierającego wyszczególnione składniki czynszu z wyodrębnioną
    pozycją funduszu remontowego"

    Pozdrawiam
    Andrzej N.