    From: "Krys" <g...@p...onnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odp: podatek dochodowy! HELP!
    Date: Thu, 3 Oct 2002 09:19:45 +0200
    Sender: g...@p...onet.pl@157.25.116.149

    Użytkownik H@RRY <r...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:anfl15$dpv$...@f...icpnet.pl...
> [...]
    >
    > ... w w/w miesiącu (wrzesień) nie miałem żadnych kosztów! wyłącznie
    > wspomniany przychód wchodzi w grę! firma formalnie istnieje od 01.09.2002
    >
    > ... chciałbym się dowiedzieć jak mam się rozliczyć z US i innymi
    > krwiopijnymi urzędami, o których istnieniu jeszcze nie wiem :-)
    >
    > ... dowiedziałem się również, że moja rezygnacja z VATu straciła już sens
    > ponieważ przekroczyłem jakiś limit! czy możecie mi powiedzieć jaki jest
    > limit w tym roku i jak się go oblicza? czy przekroczyłem już ową kwotę?
    > jeżeli faktycznie nastąpiły w/w zmiany to co powinienem zrobić ...
    poprosić
    > w US o zaszczyt bycia płatnikiem VAT? :-)
    >
    > okres rozliczeniowy za wrzesień za pasem ... z góry dziękuję za wszelką
    > pomoc :-)
    >
    > pzdr
    >
    > HARRY

    Obroot roczny o ktory pytasz to w 2002r 38.500zl. Zgodnie z art14.6 uVAT
    nalezy go w przypadku rozpoczecia DG w trakcie roku przeliczac
    proporcjonalnie (czyli w 30-dniowym wrzesniu bedzie to 3.164) ; takze
    dostapiles zaszczytu i jestes VATmanem; Kwotę przychodu ponad wspomnine
    3.164 zl powinnienes zgodnie z art 14.3 opodatkowac VAT.

    krys