  • 1. Data: 2002-10-02 20:30:15
    Temat: podatek dochodowy! HELP!
    Od: "H@RRY" <r...@m...icpnet.pl>

    drodzy grupowicze,

    od miesiąca prowadzę DG; osiągnięty przychód to 11890 zł, który jest
    jednocześnie obrotem (wyłącznie usługi); nie jestem płatnikiem VATu, przy
    zakładaniu działalności świadomie z niego zrezygnowałem! nie sądziłem, że
    osiągne przychód tego rozmiaru ... po raz pierwszy będę się rozliczał!
    dlatego też potrzebuje kilku wskazówek :-)

    ... w w/w miesiącu (wrzesień) nie miałem żadnych kosztów! wyłącznie
    wspomniany przychód wchodzi w grę! firma formalnie istnieje od 01.09.2002

    ... chciałbym się dowiedzieć jak mam się rozliczyć z US i innymi
    krwiopijnymi urzędami, o których istnieniu jeszcze nie wiem :-)

    ... dowiedziałem się również, że moja rezygnacja z VATu straciła już sens
    ponieważ przekroczyłem jakiś limit! czy możecie mi powiedzieć jaki jest
    limit w tym roku i jak się go oblicza? czy przekroczyłem już ową kwotę?
    jeżeli faktycznie nastąpiły w/w zmiany to co powinienem zrobić ... poprosić
    w US o zaszczyt bycia płatnikiem VAT? :-)

    okres rozliczeniowy za wrzesień za pasem ... z góry dziękuję za wszelką
    pomoc :-)

    pzdr

    HARRY

  • 2. Data: 2002-10-03 07:19:45
    Temat: Odp: podatek dochodowy! HELP!
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik H@RRY <r...@m...icpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:anfl15$dpv$...@f...icpnet.pl...
> [...]
    > w US o zaszczyt bycia płatnikiem VAT? :-)
    >
    > okres rozliczeniowy za wrzesień za pasem ... z góry dziękuję za wszelką

    Obroot roczny o ktory pytasz to w 2002r 38.500zl. Zgodnie z art14.6 uVAT
    nalezy go w przypadku rozpoczecia DG w trakcie roku przeliczac
    proporcjonalnie (czyli w 30-dniowym wrzesniu bedzie to 3.164) ; takze
    dostapiles zaszczytu i jestes VATmanem; Kwotę przychodu ponad wspomnine
    3.164 zl powinnienes zgodnie z art 14.3 opodatkowac VAT.

    krys

  • 3. Data: 2002-10-03 08:16:15
    Temat: Re: podatek dochodowy! HELP!
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "H@RRY" <r...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > drodzy grupowicze,

    > ... w w/w miesiącu (wrzesień) nie miałem żadnych kosztów! wyłącznie
    > wspomniany przychód wchodzi w grę! firma formalnie istnieje od 01.09.2002

    hmmmm niemożliwe
    a koszty założenia firmy (opłacenie tych wszystkich wpisów, opłat, pieczątka
    itp.) ???
    można tez wprowadzić dowodem wew prywatny komputer, kilometrówkę za
    prywatne auto, telefony itp?
    jakieś koszty musiałeś ponieść inaczej powinni Cię nominować do Nagrody
    Nobla ;-)))

    AS

  • 4. Data: 2002-10-03 09:32:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Obroot roczny o ktory pytasz to w 2002r 38.500zl. Zgodnie z art14.6 uVAT
    > nalezy go w przypadku rozpoczecia DG w trakcie roku przeliczac
    > proporcjonalnie (czyli w 30-dniowym wrzesniu bedzie to 3.164) ; takze

    Ano była tu kiedyś podawana inna interpretacja tegoż zapisu i to
    z poparciem wyroku NSA:
    "Kwotę uprawniającą do zwolnienia należy obliczać w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, co w przypadku podatników rozpoczynających czynności
    opodatkowane w ciągu roku podatkowego oznacza okres od dnia dokonania
    pierwszej czynności do ostatniego dnia roku podatkowego".
    A tu jest (do sklejenia) cały wątek:
    http://groups.google.com/groups?
    hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&th=8d77d77ec1cb3fd0&rnum
    =1

    > dostapiles zaszczytu i jestes VATmanem; (..)

    Z pobieżnych przeliczeń wynika, że jeszcze nie wiadomo - zależy z jaką
    datą była wystawiona pierwsza faktura ("pierwsza czynność").
    Jeśli z początkiem września, to wg powyższej interpretacji VATu nie ma,
    natomiast jeśli pod koniec - to jest.

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-03 10:22:41
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > prywatne auto, telefony itp?
    > jakieś koszty musiałeś ponieść inaczej powinni Cię nominować do Nagrody

    Albo nagrody Żemka-Bagsika :)

    Specjalnie dla Ciebie... >>> http://link.interia.pl/f165b