  • 1. Data: 2006-07-26 05:12:39
    Temat: Odpłatne uzyczenie sam. ciezarowego
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam

    Nie moge nigdzie znalezc konkretow.
    Chialbym uzyczyc sam. ciezarowy (wg. nowych przepisow, po badaniu na
    stacji diagnostycznej)(sp.z o.o. od osoby fizycznej).
    Czy takie uzyczenie daje prawo do rozliczania vat za paliwo, czesci, itd.?
    Drugim wyjsciem jest leasing oczywiscie, ale dla mnie lepsza i tansza
    forma byloby uzyczenie.

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 2. Data: 2006-07-26 05:40:20
    Temat: Re: Odpłatne uzyczenie sam. ciezarowego
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    MarcinJM napisał(a):
    > Witam

    Juz widze, ze babola popelnilem: uzyczenie moze byc tylko bezplatne.
    Wiec jaka forma (dzierzawa, najem) bylaby rozwiazaniem w mojej sytuacji?

    MarcinJM
    _________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 3. Data: 2006-07-26 15:36:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Nie moge nigdzie znalezc konkretow.
    > Chialbym uzyczyc sam. ciezarowy (wg. nowych przepisow, po badaniu na
    > stacji diagnostycznej)(sp.z o.o. od osoby fizycznej).

    To się nazywa "nająć".
    Użyczenie jest bezpłatne.

  • 4. Data: 2006-07-27 09:41:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jul 2006, MarcinJM wrote:

    > Juz widze, ze babola popelnilem: uzyczenie moze byc tylko bezplatne.
    > Wiec jaka forma (dzierzawa, najem) bylaby rozwiazaniem w mojej sytuacji?

    Podatkowo dzierżawa i najem się nie różnią.
    Różnica jest w zakresie celu używania najemcy i dzierżawcy, najemca
    ma prawo korzystania *dla siebie*, dzierżawca ma prawo "pobierania
    pożytków" z czego wniosek że również poprzez korzystanie "dla kogoś"
    (uwaga: domyślnie dzierżawca *nie* ma prawa do podnajmu i poddzierżawy)

    *UWAGA*: najem lub dzierżawa ciężarówki (czyli czegoś z zasady "dla
    celów gospodarczych") podlega pod VAT!
    Czyli albo wystawia się faktury (!) albo korzysta ze zwolnienia
    co nie zwalnia z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży :)
    Oczywiście najem (lub dzierżawa) posiadanego jako osobista własność
    samochodu (czy innej rzeczy) *nie* jest prowadzeniem DG.
    Ja tak tylko z przezorności, bo przekonanie że "VAT to rozliczają
    *tylko* przedsiębiorcy" jest w narodzie tak silne że co chwilę
    ktoś na grupie "rybkę" :O robi :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)