  • 1. Data: 2002-02-20 16:15:10
    Temat: "Odrolniczenie" działki?
    Od: "Jar" <j...@g...pl>

    Witam,
    Czy ktos wie, jak sie przeprowdza zmiane dzialki z rolniczej na budowlana?

    Pzdr,
    Jarek

  • 2. Data: 2002-02-21 08:13:18
    Temat: Re: "Odrolniczenie" działki?
    Od: "Lopesjus" <p...@p...pl>

    Do właściwego urzędu gmuny składasz wniosek o zmianę w planie
    zagospodarowania przestrzennego - i czekasz. Warto podać przyczyny (powołać
    sią na akt sprzedaży, udowodnić że działka nie spełnia swojej rolicznej
    "roli" td) . Rozumiem, że poletko jest mniejsze niż 1ha.
    Niestety, plany zagosp. opracowywane są rzadko, więc możesz czekać nawet
    kilka lat. Ja miałem ten problem w zeszłym roku, ale na szczęście w gminie,
    w której mam działkę wprowadzono Zarząd Komisaryczny - i załatwiłem sprawę
    od ręki.

    Pozdr
    Pszemas

  • 3. Data: 2002-02-21 09:11:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jar" <j...@g...pl> wrote in message news:3c73cb9c$1@news.vogel.pl...
    > Witam,
    > Czy ktos wie, jak sie przeprowdza zmiane dzialki z rolniczej na budowlana?

    A co to ma wspolnego z podatkami ?
    > Pzdr,
    > Jarek

    Zwiazane sa z tym dwie rozne sprawy.

    Przeznaczenie dzialki - w planie zagospodarowania przestrzennego

    To jest we wladaniu gminy (miasta).

    Wlasciwym organem do zmiany planu zagospodarowania jest gmina.
    rada gminy zmienia plan zagospodarowania "uchwala". najprosciej
    zrobic to przy okazji sporzadzania nowego plany zagospodarowania.

    INNA sprawa to "odrolnienie", czyli "wylaczenie z produkcji rolnej".
    To zalatwia sie w ministerstwie.

    Praktycznie najprosciej zlecic to architektowi, ktory bedzie przygotpwywal
    "plan zagospodarowania" i adaptowal projekt budowlany.

    Boguslaw