  • 1. Data: 2002-02-20 14:03:51
    Temat: VAT z biletów, a dokładniej - miejscówek
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Popatrzyłem na ostatnie delegacje i stwirdziłem że
    VAT mi się marnuje :) - bo uzbierało by się parę
    złotych. Wiem, że od jekiejś odległości można odliczyć
    VAT "z biletu", chyba 100km (ma ktoś namiar w sieci ?)
    Przypuszczam że pułapki nie ma, bo miejscówka jest również
    na taką odległość :), więc odliczam oba VATy.
    Mylę się ?
    (zdaje się że da się zastosować delegację jako
    listę faktur :), zaraz sprawdzę).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2002-02-20 23:57:13
    Temat: Re: VAT z biletów, a dokładniej - miejscówek
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Feb 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

> [...]
    >+ złotych. Wiem, że od jekiejś odległości można odliczyć
    >+ VAT "z biletu", chyba 100km (ma ktoś namiar w sieci ?)

    Zlokalizowałem dane z niniejszej listy, z googla:
    ++++
    > Zgodnie z par. 47 Rozporz?dzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia
    > 1995
    > bilety jednorazowe mo?na traktowa? jako faktur?, gdy spe?niaj?
    > odpowiednie
    > warunki, m.in. musz? mie? NIP sprzedawcy oraz odleg?o?? taryfow? nie
    > mniejsz?ni? 50km. 150km to tylko mój przypadek. Natomiast nie musi tam
    > by?
    > moich danych. Pozdrowienia, Micha?
    ----

    Zakładam że toto jest aktualne; czy jest ? Wie ktoś ?

    Miejscówki też widziałem -:), ok.
    Pozostaje sprawa:

    >+ (zdaje się że da się zastosować delegację jako
    >+ listę faktur :), zaraz sprawdzę).

    Przeszukałem co znalazłem i jestem zawiedziony: *można*
    tu i ówdzie księgować zestawienia zbiorcze *sprzedaży*.
    Nigdzie nie znalazłem możliwości wpisania takiej "zbiorówki"
    dla zakupów.
    Jak się domyślacie, chodzi mi o możliwość zrobienia podsumowania
    na delegacji -:) (ujmując tam gdzie ceny biletów dodatkową
    kolumnę z VAT), a jeśli się nie da to trzeba by wpisywać
    do ewidencji każdy bilet 2 razy :> :[ (VAT: ~4zł+~1zł, razem
    10 zł w obie strony...ale 4 wpisy !)

    Rzeczywiście się nie da czy jestem niedoinformowany ??

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-02-21 22:17:12
    Od: "Marek777" <m...@k...net.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
> [...]

    A jesli na bilecie nie ma NIPu (takie bilety mam) to mogą być chociaz
    kosztem ?
    Pozdrawiam Marek

  • 4. Data: 2002-02-22 09:55:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Feb 2002, Marek777 wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ A jesli na bilecie nie ma NIPu (takie bilety mam) to mogą być chociaz

    Oczywiście.

    Zresztą widziałem że bilety zakupione w kasie PKP (*w kasie*, a nie
    u agenta gdzie bez wpisu NIPu ani rusz) opisywali NIPem kolei
    samodzielnie. Chyba nie jest to przestępstwo (choć w "zasadach"
    zabrania się robienia dopisków na obcych dokumentach), ale biorąc
    pod uwagę że jak agent nie ma pieczątki to też NIP wpisuje ręcznie...

    >+ Pozdrawiam Marek

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-02-22 10:36:28
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > zabrania się robienia dopisków na obcych dokumentach), ale biorąc
    > pod uwagę że jak agent nie ma pieczątki to też NIP wpisuje ręcznie...

    No właśnie - przecież NIP PKP jest powszechnie znany. Jeżeli bilet jest
    kupiony w kasie PKP a jedynym jego brakiem formalnym jest właśnie brak NIP,
    to chyba wystarczy, że będzie on później dopisany i już VAT można odliczyć -
    tak mi się wydaje.

  • 6. Data: 2002-02-22 15:54:01
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2002, Pulsar wrote:
    [...]
> [...]
    >+ to chyba wystarczy, że będzie on później dopisany i już VAT można odliczyć -

    -:)
    W ostateczności się powie że to pani w kasie wpisała ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-02-23 22:43:10
    Od: "KX" <k...@p...fm>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...
    > On Fri, 22 Feb 2002, Pulsar wrote:
    > [...]
    NIP,
    > W ostateczności się powie że to pani w kasie wpisała ;) !
    a nie lepiej wyrobić sobie pieczątkę z NIP PKP?
    pozdr
    Krzysiek

    --
    KX