  • 1. Data: 2002-01-22 21:51:12
    Temat: Odsetki od należności.
    Od: C.W.AMA <A...@N...pl>

    Witam.
    Spotkałem się z dwiema interpretacjami naliczania odsetek od należności.
    Ogólnie wiadomo że naliczamy odsetki od faktur zapłaconych czyli do dnia
    zapłaty po terminie płatności.
    Jednakże co zrobić w przypadku zapłaty częsciowej np.
    Faktura 100 000 PLN
    Zapłata częściowa 3 dni po terminie 30.000 PLN
    Czy odsetki liczymy od 30 000 PLN czy też od pozostałych 70 000 PLN a może
    jeszcze inaczej.

    Będę wdzięczny za odsyłacz poparty właściwym paragrafem.

    Z pozdrowieniami

  • 2. Data: 2002-01-23 08:01:31
    Temat: Re: Odsetki od należności.
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 22 Jan 2002 21:51:12 GMT, C.W.AMA <A...@N...pl> wrote:

> [...]
    >Zapłata częściowa 3 dni po terminie 30.000 PLN
    >Czy odsetki liczymy od 30 000 PLN czy też od pozostałych 70 000 PLN a może

    Pozostałe 70 tys niezapłacone? W takim razie dla 30 tys liczysz
    odsetki za okres od terminu płatności do dnia zapłaty, a dla 70 tys do
    dnia wyliczenia, czy raczej do dnia na jaki wyliczasz odsetki.

    >Będę wdzięczny za odsyłacz poparty właściwym paragrafem.
    >
    >Z pozdrowieniami

    Sławomir Dąbrowski