eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki"Odwieszenie firmy" prowadzonej przez osobę fizyczną po 5 latach › "Odwieszenie firmy" prowadzonej przez osobę fizyczną po 5 latach
  • Data: 2008-11-13 08:59:02
    Temat: "Odwieszenie firmy" prowadzonej przez osobę fizyczną po 5 latach
    Od: barabasz <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Ze wzgledu na fatalną sytuacje finansową 5 lat temu zawiesiłem
    działalność firmy poprzez wyrejestrowanie się z ZUS i powiadomienie o
    tym Urzędu Skarbowego. Tak więc nie płaciłem przez całe 5 lat
    składek.

    Obecnie się dowiedziałem, że prawnie wóczas nie istniało tzw.
    "zawieszenie" działalności - mimo, że mnie pracownik ZUS o tym
    przekonywał. Z wyroku sądowego pochodzącego z ówczesnej działalności
    otrzymam niedługo znaczącą sumę i chciałbym "odwiesić" ową działalność
    gospodarczą, ale TERAZ SIĘ BOJĘ. Bowiem owo "odwieszenie" bedzie
    polegać po prostu na ponownej rejestracji w ZUS związanej ze starą
    działalnością gospodarczą.
    PYTANIE:
    Czy ZUS w związku z tym nie każe mi płacić zaległych składek za 5 lat
    mimo, że nie miałem przez cały ten okres żadnych przychodów?
    Pozdrawiam
    Barabasz