  • 1. Data: 2005-09-03 18:08:21
    Temat: Okulary - odliczenie
    Od: "sgs" <x...@g...pl>

    Witam.

    Kupiłam okulary do komputera na firmę ( jednoosobowa działalność, kpir,
    płatnik VAT ). Mam pytanie do jakiej kwoty mogę je sobie wliczyć w koszty ?
    Z góry dziękuję za odpowiedź .

    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 2. Data: 2005-09-03 18:34:36
    Temat: Re: Okulary - odliczenie
    Od: Andrzej <a...@n...in.poland>

    Dnia Sat, 03 Sep 2005 20:08:21 +0200, sgs napisał(a):

    > Witam.
    >
    > Kupiłam okulary do komputera na firmę ( jednoosobowa działalność,
    > kpir, płatnik VAT ). Mam pytanie do jakiej kwoty mogę je sobie wliczyć
    > w koszty ? Z góry dziękuję za odpowiedź .

    Twój komputer potrzebuje okularów?

    Andrzej.

  • 3. Data: 2005-09-03 19:14:46
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "sgs" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kupiłam okulary do komputera na firmę ( jednoosobowa działalność, kpir,
    > płatnik VAT ). Mam pytanie do jakiej kwoty mogę je sobie wliczyć w koszty

    niestety, ale jezeli kupilas dla siebie to nie mozesz odliczyc.
    US nie obchodzi ze oslepniesz, okulary nie sa kosztem potrzebnym do
    osiagniecia przychodu.
    co innego gdybys miala pracownika to wtedy zakup dla niego okularow mozna
    odliczyc (poprawcie mnie jezeli sie myle)

    p.

  • 4. Data: 2005-09-03 20:46:21
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > co innego gdybys miala pracownika to wtedy zakup dla niego okularow mozna
    > odliczyc (poprawcie mnie jezeli sie myle)

    Nie mylisz się, prowadzacy działalność nie może w koszty dawać zakupionych
    dla siebie okularów czy też odzieży ochronnej.

  • 5. Data: 2005-09-03 21:58:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maria wrote:

    > Nie mylisz się, prowadzacy działalność nie może w koszty dawać
    > zakupionych dla siebie okularów czy też odzieży ochronnej.

    Jak dobrze poszukać, to nie do końca.
    Niektóre US skłonne są to dopuścić jako KUP.
    Mnie zastanawia tylko dlaczego sgs chce odliczać
    tylko część wydatku.
    Jednooka?

  • 6. Data: 2005-09-05 20:42:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Sep 2005, Maria wrote:

> [...]

    Prawda, AFAIK.

    Prawda, AFAIK. Jakieś rozporządzenie coś o tym mówi i podstawą
    jest zapis z ustawy o wydatkach "przewidzianych innymi przepisami".

    > Nie mylisz się, prowadzacy działalność nie może w koszty dawać zakupionych
    > dla siebie okularów

    ...nie inaczej...

    > czy też odzieży ochronnej.

    ...jestem w szoku.

    A to dlaczego ???
    Okularów (takich "zwykłych") nie można odliczyć, bo stanowią wydatek
    o charakterze leczniczym a to jest cel osobisty !

    Jeśli jakiś wydatek jest nieprzydatny do celów osobistych a stanowi
    wskazanie z powodów BHP (rzeczona odzież ochronna) to IMO & AFAIK
    nie widać powodu dla którego nie miałby to być KUP !
    Zaznaczam: odzieży ochronnej (BHP) a nie jakiegoś garnituru o charakterze
    reprezentacyjnym - acz o ile pamietam jakieś interpretacja wskazujące
    iż jeśli ów charakter reprezentacyjny jest sprzeczny z celami
    osobistymi (po polsku: na plecach i przez pierś przywalony
    złoto-niebieski napis: "PPHU Drożdżówka, wypieki i cukiernictwo")
    to takoż może być KUP.

    Ktoś za, ktoś przeciw ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-09-06 21:29:07
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > Okularów (takich "zwykłych") nie można odliczyć, bo stanowią wydatek
    > o charakterze leczniczym a to jest cel osobisty !

    A okulary specjalnie do komputera, przeciwodblaskowe, ołowiane etc?
    No i przy okazji korekcyjne, bo taki mus.

    p.