  • 1. Data: 2014-12-09 12:13:31
    Temat: Opłata 170 zł za VAT-R przy powrocie na zwolnienie podmiotowe?
    Od: j...@g...com

    Dzisiaj byłem złożyć w Urzędzie Skarbowym VAT-R w związku z powrotem na zwolnienie
    podmiotowe VAT. Pani, która go ode mnie przyjmowała w okienku powiedziała, że
    powinienem najpierw uiścić opłatę 170 zł i zaznaczyć na VAT-R, że to rejestracja, a
    nie aktualizacja danych.

    Z tego co pamiętam, to taka opłata jest przy rejestracji jako podatnik VAT, ale czy
    przy powrocie na zwolnienie podmiotowe również?

    Czy na VAT-R należy rzeczywiście zaznaczyć jako "4. Cel złożenia zgłoszenia" opcję
    "rejestracyjny", a nie "aktualizacja danych"?
    Byłoby to cokolwiek dziwne, bo ja nic nie rejestruję :)

  • 2. Data: 2014-12-09 12:26:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-09 12:13, j...@g...com pisze:
> [...]
    "rejestracyjny", a nie "aktualizacja danych"?
    > Byłoby to cokolwiek dziwne, bo ja nic nie rejestruję :)

    W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
    Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-09 12:54:54
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 12:27:06 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    >
    > W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
    > Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

    Jak dla mnie zbyt podchwytliwe, jak tylko chciałbym powrócić na zwolnienie podmiotowe
    VAT :) Ale chętnie dowiedziałbym się o co w tym podchwytliwym pytaniu chodziło :)

    Z tego co czytałem, to aktualizacja danych w VAT-R jest darmowa, ale pytanie, czy
    rzeczywiście powrót na zwolnienie VAT jest traktowany jako aktualizacja danych, czy
    może jednak jako rejestracja (jako podatnik VAT zwolniony)?

  • 4. Data: 2014-12-09 12:57:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-09 12:54, j...@g...com pisze:
> [...]
    rzeczywiście powrót na zwolnienie VAT jest traktowany jako aktualizacja danych, czy
    może jednak jako rejestracja (jako podatnik VAT zwolniony)?

    Ani rejestracja, ani aktualizacja danych nie podlega opłacie. Opłata
    dotyczy czegoś innego (potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku
    od towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT
    zwolnionego).

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-12-09 13:08:54
    Od: j...@g...com

    W dniu wtorek, 9 grudnia 2014 12:58:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > dotyczy czegoś innego (potwierdzenie zarejestrowania podatnika podatku
    > od towarów i usług jako podatnika VAT czynnego lub podatnika VAT

    Wracając do tej drugiej kwestii, skoro wracam do zwolnienia podmiotowego VAT, to
    rejestruję się jako podatnik VAT zwolniony, wynikałoby więc z tego, że jednak
    powinienem zaznaczyć na VAT-R, że to rejestracja, a nie aktualizacja danych (która
    jest pewnie związana ze zmianą danych, ale w części B deklaracji VAT-R)?

  • 6. Data: 2014-12-09 13:09:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-12-09 12:26, Liwiusz wrote:
    > W kwestii formalnej - opłata jest za potwierdzenie zarejestrowania.
    > Pytanie podchwytliwe - czy potrzebujesz takie potwierdzenie? ;)

    Literalnie czytając ustawę, potwierdzenie jest wydawane *z urzędu* jako
    odpowiedź na VAT-R i niespecjalnie można z niego zrezygnować.

    A przynajmniej taki był stan prawny jak się parę lat temu rejestrowałem.

    Oczywiście można się było kopać z koniem o 170 plz, ale IMHO sukces
    wątpliwy tak więc potraktowałem to analogicznie jakby mnie zbójcy
    złupili na gościńcu ;-)

    Zdaje się, że mieli zdjąć fakultatywność tej opłaty od 2015 ale zgaduję,
    że chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Piotrek

  • 7. Data: 2014-12-09 13:11:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-12-09 13:09, Piotrek wrote:

    > Zdaje się, że mieli zdjąć fakultatywność tej opłaty od 2015 ale zgaduję,
    > że chcieli dobrze a wyszło jak zwykle ...

    Obligatoryjność oczywiście ...

    Piotrek