  • 1. Data: 2014-11-28 14:55:40
    Temat: Kontrola krzyżowa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Znajomy (KPIR, VAT) ma kontrolę z US i wygląda to na kontrolę krzyżową,
    bo szukają obrotów z konkretnymi firmami. Okazało się, że ma jedną
    fakturę (koszt remontu urządzenia) z roku 2010, której nota bene nie
    zapłacił, ale ujął w KUP i do VAT. US chce teraz zwrotu VAT i korekty
    PIT plus zapewne dodatkowa "nagroda" pieniężna. Wydaje mi się, że według
    przepisów z roku 2011 odliczenie VAT i zaliczenie w KUP nie było
    uzależnione od zapłaty i że US nie może mieć takich żądań. No chyba, że
    jest jakaś inna podstawa, której nie znam. Możliwe jest, że wystawca tej
    faktury jej nie opodatkował i teraz nabywcy będą mieć problemy?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-11-28 15:51:55
    Temat: Re: Kontrola krzyżowa
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-28 14:55, Jacek pisze:
> [...]
    > jest jakaś inna podstawa, której nie znam. Możliwe jest, że wystawca tej
    > faktury jej nie opodatkował i teraz nabywcy będą mieć problemy?

    Myślisz, że urzędnik, co to tą kontrolę prowadzi, czyta grupę i ci tu
    odpowie?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-11-28 18:10:58
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-11-28 o 15:51, Liwiusz pisze:
    > Myślisz, że urzędnik, co to tą kontrolę prowadzi, czyta grupę i ci tu
    > odpowie?
    Szczerze w to wątpię, ale pytam, bo mnie zaciekawił przypadek. Czyżby z
    tego miało wynikać, że sprzedający nie odpowiada za to, co zrobił, tylko
    odpowiada kupujący? Wątpię, aby jakikolwiek sprzedający zgodził się
    pokazać kupującemu rejestry VAT, że prawidłowo zaksięgował faktury i
    zapłacił podatki. No chyba, że US ma tu jakiś patent, że zapłaci i
    kupujący i sprzedający.
    Jacek

  • 4. Data: 2014-11-28 18:53:11
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > której nie znam. Możliwe jest, że wystawca tej faktury jej nie opodatkował

    przede wszystkim to sprzedawca ma problem ze zlodziejem co nie zaplacil
    faktury

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2014-11-28 21:56:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-28 o 14:55, Jacek pisze:
> [...]
    > nota bene nie zapłacił, ale ujął w KUP i do VAT. US chce teraz
    > zwrotu VAT i korekty PIT plus zapewne dodatkowa "nagroda" pieniężna.

    Skoro chce, to podał na jakiej podstawie - sprawdź te przepisy.
    Korekty PIT i VAT w zależności od zapłaty są od 2013 roku.

    > No chyba, że jest jakaś inna podstawa, której
    > nie znam. Możliwe jest, że wystawca tej faktury jej nie opodatkował i
    > teraz nabywcy będą mieć problemy?

    Nie pamiętam jak jest teraz, ale w VAT zawsze tak było,
    że można wszystko co najgorsze zrobić nabywcy.

  • 6. Data: 2014-11-28 22:22:45
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > jest jakaś inna podstawa, której nie znam. Możliwe jest, że wystawca tej
    > faktury jej nie opodatkował i teraz nabywcy będą mieć problemy?
    Może wystawca poszedł po rozum do głowy i skorzystał z ulgi na złe
    długi? Znajomy nie znalazł kiedyś jakiegoś pozwu z esądu, który wywalił
    do kosza? A może ma nakombinowane z adresami (żeby go inni, którym nie
    zapłacił, za łatwo nie znaleźli) i pozew sobie gdzieś poleżał, a potem
    uznano go za doręczony? :->

    Maciek

  • 7. Data: 2014-11-29 14:32:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2014, Jacek wrote:

> [...]
    > z roku 2010, której nota bene nie zapłacił, ale ujął w KUP i do VAT.
    > US chce teraz zwrotu VAT i korekty PIT plus

    Tak sobie głośno myślę - jest sobie faktura, za usługę (czyli brak
    lub trudno o "dowody materialne"), nie zapłacona.
    Nadto można dedukować, że faktura nie została opodatkowana.
    Czy dziwnym jest, że w takim układzie ktoś inny (US) podejrzewa,
    że ma miejsce operacja "sprzedam koszty"?

    > Wydaje mi się, że według przepisów z roku 2011
    > odliczenie VAT i zaliczenie w KUP nie było uzależnione od zapłaty

    Ale nie było uzależnione od posiadania faktury, lecz od posiadania
    faktury dokumentującej faktyczną czynność gospodarczą.

    > i że US nie
    > może mieć takich żądań. No chyba, że jest jakaś inna podstawa,

    "pan udowodni, że ten remont miał miejsce i nie był fikcyjny"?
    (tak przykładowo i na początek)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2014-11-29 15:08:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Czy dziwnym jest, że w takim układzie ktoś inny (US) podejrzewa,
    > że ma miejsce operacja "sprzedam koszty"?

    Mówisz, ze wszlkie sprzedam koszty polegały na tym, ze ktos wystawiał
    fakture ale sam nie płacił za nia vat i pit?

  • 9. Data: 2014-12-01 08:00:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2014 14:08:36 +0000, Budzik napisał(a):

    > Mówisz, ze wszlkie sprzedam koszty polegały na tym, ze ktos wystawiał
    > fakture ale sam nie płacił za nia vat i pit?

    Może nie wszystkie, ale większość.

  • 10. Data: 2014-12-01 10:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik jureq j...@X...to.z.adresu.Xop.pl ...

    > Może nie wszystkie, ale większość.

    Nieźle.
    Zawsze myslałem, ze to jednak pokrycie nadwyzek a nie wałem na całego :)