  • 1. Data: 2014-12-10 15:50:49
    Temat: forma płatności: Potrącenie z najbliższej płatności
    Od: Krzysiek <s...@p...fm>

    Czy forma płatności: "Potrącenie z najbliższej płatności" jest poprawna?
    Kooperanci mają ze sobą sporo rozliczeń, spotykam się czasem,że na
    notach czy to z tytułu kar czy innych rozliczeń pojawia się tak wskazana
    forma płatności. Kwota noty jest potrącana przy zapłacie za faktury - w
    opisie przelewu jest wskazana z fakturami, a kwota przelewu odpowiednio
    pomniejszana. Czy np. skarbówka może "czepić" się takich rozliczeń?

    z góry dziękuję za podpowiedzi.
    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2014-12-10 16:42:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-10 15:50, Krzysiek pisze:
> [...]
    > opisie przelewu jest wskazana z fakturami, a kwota przelewu odpowiednio
    > pomniejszana. Czy np. skarbówka może "czepić" się takich rozliczeń?

    Kodeks cywilny zezwala na wzajemne potrącanie wierzytelności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-12-10 21:56:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-10 o 15:50, Krzysiek pisze:
> [...]
    > przy zapłacie za faktury - w opisie przelewu jest wskazana z fakturami,
    > a kwota przelewu odpowiednio pomniejszana. Czy np. skarbĂłwka moĹźe

    Forma jest poprawna i dopuszczalna - jedynie problemem może
    być okreśłenie momentu powstania obowiązku podatkowego jeśli takowy
    jest ustalany w oparciu o termin płatności.

  • 4. Data: 2014-12-11 00:25:10
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Kodeks cywilny zezwala na wzajemne potrącanie wierzytelności.

    Można potrącić wierzytelnością przedawnioną?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 5. Data: 2014-12-11 14:30:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2014, wromek wrote:

    [...komuś, wrotka wycięta...]

    > Można potrącić wierzytelnością przedawnioną?

    Ja tylko "z głowy czyli z niczego", celem sprowokowania
    opinii - zdaje się że można, ale tylko taką, która była
    nieprzadwniona w momencie kiedy spłacana wierzytelność
    była wymagalna.
    W innym przypadku też można, ale oczywiście dłużnikowi
    przedawnionego długu przysługuje zarzut przedawnienia.
    Inaczej mówiąc - data potrącenia nie wynika z daty
    złożenia oświadczenia o potrąceniu, lecz z samego
    potrącenia.
    Poproszę o ew. komentarze i naprostowanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-12-11 15:14:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > złożenia oświadczenia o potrąceniu, lecz z samego
    > potrącenia.
    > Poproszę o ew. komentarze i naprostowanie :)

    W skrócie - jeśli obie wierzytelności były możliwe do potrącenia w
    czasie gdy nie były przedawnione, to można.

    --
    Liwiusz