eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu › Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    From: Rex <w...@z...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    Date: Tue, 10 May 2011 11:47:12 +0200

    Witam,

    razem z kuzynem tworzę tzw. małą wspólnotę
    mieszkaniową. Mamy obaj siedem wyodrębnionych
    lokali w kamienicy. Każdy z nas za swoje lokale
    przelewa co miesiąc na rachunek wspólnoty
    mieszkaniowej opłatę (fundusz
    remontowo-eksploatacyjny) na utrzymanie części
    wspólnych nieruchomości (dach, klatka schodowa,
    elewacja itp.) oraz na wynagrodzenie dla
    administratora nieruchomości. Niezależnie od tego,
    na ten sam rachunek przelewamy opłaty za media za
    swoje lokale (wcześniej te pieniądze zbieramy od
    najemców naszych lokali).

    I tu mam pytanie odnośnie podatku dochodowego z
    tytułu najmu. Jestem ryczałtowcem i płacę 8,5%
    podatku od przychodu. Czy od kwoty za media i
    opłaty eksploatacyjnej, którą najemca przelewa na
    mój rachunek (ja tę kwotę przelewam następnie na
    rachunek wsp. mieszkaniowej) powinienem płacić
    podatek dochodowy?
    Jeśli tak, to czy jest jakiś sposób, żeby ominąć
    płacenie tego podatku? Np. najemca przelewa na
    jeden z moich rachunków sam czynsz, a na drugi
    media+opłatę eksploatacyjną?

    Z góry dziękuję za pomoc

    --
    Pozdrawiam,