  • 1. Data: 2010-12-23 08:51:38
    Temat: Zwolnienie podmiotowe VAT - kasa fiskalna, stawki VAT
    Od: Fenix <f...@y...com>

    Z tego co wiem przedsiebiorcy nie maja obowiazku stosowania kas
    fiskalnych jezeli ich obroty sa w danym roku ponizej 40 000 zl. Jezeli
    jednak przedsiebiorca jest na zwolnieniu podmiotowym VAT, czy ten
    limit tez wynosi 40 000 zl?

    Czy przychody ze stawkami "np" i "zw" licza sie do przychodow branych
    pod uwaga przy okreslaniu czy zostal przekroczony limit zwolnienia
    podmiotowego z VAT (100 000 zl za 2010 rok)?

  • 2. Data: 2010-12-23 09:20:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 23-12-2010 09:51, Fenix pisze:
> [...]
    > fiskalnych jezeli ich obroty sa w danym roku ponizej 40 000 zl. Jezeli
    > jednak przedsiebiorca jest na zwolnieniu podmiotowym VAT, czy ten

    Tak. A w pierwszym roku działalności 20tys.

    > Czy przychody ze stawkami "np" i "zw" licza sie do przychodow branych
    > pod uwaga przy okreslaniu czy zostal przekroczony limit zwolnienia
    > podmiotowego z VAT (100 000 zl za 2010 rok)?

    Liczy się sprzedaż opodatkowana i zwolniona - także potencjalnie, na
    rzecz osób fizycznych i rolników indywidualnych (poza rozliczającymi VAT
    na zasadach ogólnych).

    Nie ma takiej stawki "np" - to jest skrót zwyczajowy oznaczający
    sprzedaż, której ustawa o VAT nie dotyczy (nie towar, nie usługa i nie
    przedmiot sprzedaży równoważny z towarem lub usługą), ewentualnie
    sprzedaż w której podatnikiem jest nabywca, w tym eksport usług.

    Tak z ciekawości - co takiego z powyższego katalogu sprzedajesz osobom
    fizycznym????????

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-12-23 11:14:16
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 23 Gru, 10:20, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    > Tak z ciekawości - co takiego z powyższego katalogu sprzedajesz osobom
    > fizycznym????????

    Na razie nic, spytalem bo dobrze na przyszłosc wiedziec :-)