eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOsoba (emeryt) stale mieszkająca za granicą gdzie powinna mieć swój urząd skarbowy? › Osoba (emeryt) stale mieszkająca za granicą gdzie powinna mieć swój urząd skarbowy?
  • Data: 2008-08-21 05:01:50
    Temat: Osoba (emeryt) stale mieszkająca za granicą gdzie powinna mieć swój urząd skarbowy?
    Od: makskey <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chciałbym się zwrócić o pomoc w rozwiązaniu problemu mojej mamy. Obecnie
    jest ona emerytką i pobiera polską emeryturę (jest wpłacana na konto),
    mieszka na stałe za granicą (USA), i aktualnie nie posiada adresu stałego
    zameldowania w Polsce. Do tej pory emerytura przychodziła na rachunek
    bankowy, ale wpłaty zostały wstrzymane. Otrzymała natomiast pismo z ZUS aby
    wypełnić tzw. Potwierdzenie życia oraz formularz NIP-3. Z potwierdzeniem
    życia nie ma problemu, poszła do amerykańskiego notariusza i to już jest.
    Problem jest za to z formularzem NIP-3. Dopóki była zameldowana w Polsce
    nie było problemu, izba skarbowa w miejscu zameldowania, ale mieszkanie
    zostało sprzedane bo od wielu lat stało puste. Ja natomiast (jestem jej
    synem) nie mogę zameldować jej u siebie bo od wyjazdu nie było jej w
    kraju, a przy zameldowaniu trzeba być osobiście (chyba że się mylę). Po
    sprzedaży mieszkania i wymeldowaniu mojej mamy, wszystko było ok przez
    pewien czas ( do mnie przychodziły z ZUS-u roczne oświadczenia podatkowe,
    gdyż jako adres do korespondencji podała mój), ale teraz otrzymała owe
    pisma ( pewnie ktoś życzliwy doniósł, że nie mieszka pod tym adresem) i
    nie wiem do jakiego urzędu skarbowego ma się (mam ją) zgłosić. Dla
    wyjaśnienia - moja mama nie pracuje za granicą (nie składała tam zeznań
    podatkowych), faktycznie jest na utrzymaniu męża.