  • 11. Data: 2015-08-08 15:55:48
    Temat: Re: Oszczędności na rachunku firmowym
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 13:51, Marek pisze:

    > No bo albo jest strata albo oszczędność. Oczywiście podchodząc uczciwie,
    > nie mam na myśli starty na "papierze".

    W sensie że nie potrafisz sobie wyobrazić, aby ktoś miał stratę z
    działalności i jednocześnie wolne środki finansowe? To jest zatem dowód
    z niewiedzy lub niewiary, a nie jakiś argument, którym się trzeba
    publicznie afiszować ;)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-08-08 22:17:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Aug 2015 15:55:48 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > W sensie że nie potrafisz sobie wyobrazić, aby ktoś miał stratę z
    > działalności i jednocześnie wolne środki finansowe?

    I co może mu zostanie (dzięki stracie) więcej niż jak zaczynał? Bo
    przecież jemu nie na stracie zależy a na zysku.

    To jest zatem dowód
    > z niewiedzy lub niewiary, a nie jakiś argument, którym się trzeba
    > publicznie afiszować ;)

    To jest dowód, że odpowiedź jest nie na temat, jak u typowego
    prawnika, nie przejmuj się mój ma tak samo ;)
    Oczywiście, że nie chodzi o taką sytuację ale o punkt zerowy, w
    którym ten ktoś zaczyna. Gość ma X, które chce pomnożyć, albo na
    lokacie albo zakładając działalność (bo skusiłeś go 0% przy stracie).
    Jeśli to X zainwestuje w dzialalność i będzie miał stratę, to co mu
    przyjdzie z tego 0% jak będzie miał mniej niż początkowe X?? I to
    tylko jak będzie miał szczęście. Bo jak będzie miał pecha to zaniast
    tylko straty będzie miał dług.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-08-08 22:48:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-08 o 22:17, Marek pisze:

> [...]
    > zainwestuje w dzialalność i będzie miał stratę, to co mu przyjdzie z
    > tego 0% jak będzie miał mniej niż początkowe X??

    A skąd założenie o punkcie zerowym?
    A nie wyobrażasz sobie sytuacji, że ktoś zainwestował w firmę tyle,
    że ma amortyzajcę na poziomie miesięcznych przychodów albo przewyższającą?
    Miesięcznie ma stale jakieś pieniądze i jaką byś wtedy lokatę wybrał?
    (pomijam już fakt, że oferta dla firm sama z siebie jest o te 20% nizsza -
    przynajmniej taka jaką mnie oferują, ale może dla krezusów jest coś
    lepszego)

  • 14. Data: 2015-08-09 00:33:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Aug 2015 22:48:08 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > A skąd założenie o punkcie zerowym?

    Tak wynikało z kontekstu.

    > A nie wyobrażasz sobie sytuacji, że ktoś zainwestował w firmę tyle,
    > że ma amortyzajcę na poziomie miesięcznych przychodów albo
    przewyższającą?

    A czy on coś takiego wybraża? Bo to wymaga kombinacji (trzeba mieć co
    amortyzować i żeby to.jeszcze było na poziomie przychodów).

    > Miesięcznie ma stale jakieś pieniądze i jaką byś wtedy lokatę
    wybrał?

    Rozwijał bym biznes inwestując w niego te pieniądze a nie jakoś
    specjalnie myślał o (i tak mało atrakcyjnych) lokatach.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-08-09 00:36:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-08-07 o 23:40, cef pisze:

    > Po trzecie ryczałty albo może nawet karta (nie sprawdzałem czy nie ma
    > antyhaczyka).

    strata zwykle jest tylko papierowa, oczywiście nie wyklucza możliwości
    oszczędzania na KO

    ps
    na których kontach firmowych (nie jest pobierana "belka" bo podatek
    nalicza się samemu) jest teraz najciekawsze oprocentowanie?

    do tej pory miałem coś na KO w Multi, ale ostatnio mi pobrali 10 zł za
    prowadzenie tego konta więc trzeba będzie je zamknąć...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2015-08-09 05:51:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-09 o 00:33, Marek pisze:

    > Tak wynikało z kontekstu.

    Zatem źle zrozumiałeś kontekst.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-08-09 08:50:36
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Tak wynikało z kontekstu.

    To jakiegoś innego newsa chyba czytamy na początku :-)

    > wybrał?
    >
    > Rozwijał bym biznes inwestując w niego te pieniądze a nie jakoś
    > specjalnie myślał o (i tak mało atrakcyjnych) lokatach.

    Ale kontekst był taki, że niezależnie od kondycji biznesu chce coś ulokować
    jako podmiot prowadzący działalność

  • 18. Data: 2015-08-09 09:00:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-09 o 00:36, RobertS pisze:

    > ps
    > na których kontach firmowych (nie jest pobierana "belka" bo podatek
    > nalicza się samemu) jest teraz najciekawsze oprocentowanie?

    Ciekawe pod jakim względem?
    Na większości firmowych, które ostatnio miałem
    oprocentowania na bieżacym rachunku nie ma a oferta dla lokat jest rzędu
    ułamka
    procenta (0,5%-1% dla rocznych lokat i 0,1%-0,25% dla kilkumiesięcznych)
    Nawet bez belki nie warto.

  • 19. Data: 2015-08-09 09:15:57
    Od: " 666" <...@...6>

    To jest bardzo dobre pytanie.
    Przykładowo gdzie są najkorzystniejsze overnighty dla firm posiadających spory
    kapitał obrotowy.

    -----

  • 20. Data: 2015-08-09 10:52:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-08-08, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > ps
    > na których kontach firmowych (nie jest pobierana "belka" bo podatek
    > nalicza się samemu) jest teraz najciekawsze oprocentowanie?

    BGŻ Optima?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl