  • 1. Data: 2015-07-10 14:30:34
    Temat: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Cześć,

    szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać szkoła,
    200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    urządzenie, połówkowo?

  • 2. Data: 2015-07-10 14:32:28
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 14:30, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    > Cześć,
    >
    > szkoła chce kupić ode mnie urządzenie za 400zł. 200zł chce dać szkoła,
    > 200 Rada Rodziców. Czy mogę wystawić jakoś faktury 2 za jedno
    > urządzenie, połówkowo?

    Nie, nie możesz wystawić faktury na radę rodziców, ponieważ taki byt w
    sensie prawnym nie istnieje.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-07-10 14:45:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.07.2015 o 14:32, Liwiusz pisze:

    > Nie, nie możesz wystawić faktury na radę rodziców, ponieważ taki byt w
    > sensie prawnym nie istnieje.

    No cóż, jakoś istnieje, bo do tej pory wystawiałem tak faktury. Tylko za
    spójną rzecz. Np. rzutnik na RR a ekran na szkołę, więc 2 oddzielne
    towary. Teraz chodzi o rozbicie 1 urządzenia.

  • 4. Data: 2015-07-10 14:54:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 14:45, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No cóż, jakoś istnieje, bo do tej pory wystawiałem tak faktury.

    Czy jakbyś wystawiał faktury na rzecz swojego kota, to też byś takiego
    argumentu użył?

    > Tylko za
    > spójną rzecz. Np. rzutnik na RR a ekran na szkołę, więc 2 oddzielne
    > towary. Teraz chodzi o rozbicie 1 urządzenia.

    Zatem wystawiasz 1 fakturę i wpisujesz kilku nabywców. Ale nie radę
    rodziców. Możesz wpisać tych kilkudziesięciu rodziców łącznie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-07-10 15:34:11
    Od: stejaz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 10 lipca 2015 14:54:42 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zatem wystawiasz 1 fakturę i wpisujesz kilku nabywców. Ale nie radę
    > rodziców. Możesz wpisać tych kilkudziesięciu rodziców łącznie.

    Czekaj, czekaj, przychodzi do mnie do sklepu gość, kupuje "mikser", prosi o fakturę
    na "Rada Rodziców przy..." itd., a ja mu mówię: hola, hola, stop, nie wystawię takiej
    faktury. A na jakiej podstawie?

    Stefan Jaziński

  • 6. Data: 2015-07-10 15:44:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 15:34, stejaz pisze:

    > Czekaj, czekaj, przychodzi do mnie do sklepu gość, kupuje "mikser", prosi o fakturę
    na "Rada Rodziców przy..." itd., a ja mu mówię: hola, hola, stop, nie wystawię takiej
    faktury. A na jakiej podstawie?

    Na takiej podstawie, że "Rada Rodziców" nie ma zdolności zawierania
    umowy sprzedaży.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-07-10 16:05:00
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2015 o 15:34, stejaz pisze:

> [...]
    na "Rada Rodziców przy..." itd., a ja mu mówię: hola, hola, stop, nie wystawię takiej

    Słuszna uwaga.
    Wątpię żeby wystawca faktury miał obowiązek sprawdzania poprawności
    danych które poda my kupujący więc jak najbardziej może być to "Rada
    Rodziców...".

  • 8. Data: 2015-07-10 16:07:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 16:05, klaus pisze:

    > Słuszna uwaga.
    > Wątpię żeby wystawca faktury miał obowiązek sprawdzania poprawności
    > danych które poda my kupujący więc jak najbardziej może być to "Rada
    > Rodziców...".

    Tu nie ma co sprawdzać poprawności, tu wprost widać, że stroną umowy
    próbuje być podmiot nie mający zdolności prawnej.

    Ale jak Przemek chce, to niech sobie wystawia fakturę choćby nawet
    nabywcą był "Taboret".

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-07-10 16:18:22
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-07-2015 o 16:07, Liwiusz pisze:

> [...]
    > próbuje być podmiot nie mający zdolności prawnej.
    >
    > Ale jak Przemek chce, to niech sobie wystawia fakturę choćby nawet

    Nie ma raczej w żadnej ustawie pojęcia "wprost widać" więc Przemek ma rację.
    Jak klient poda mu dane "Rada Rodziców..." lub "Taboret S.A." to takie
    dane wpisze na fakturze i z jego punktu widzenia będzie to poprawnie.

  • 10. Data: 2015-07-10 16:29:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-10 o 16:18, klaus pisze:

    > Nie ma raczej w żadnej ustawie pojęcia "wprost widać" więc Przemek ma
    > rację.

    Śmiem wątpić, aby zapis w ustawie powodowałby, że "Przemek by wiedział".

    > Jak klient poda mu dane "Rada Rodziców..." lub "Taboret S.A." to takie
    > dane wpisze na fakturze i z jego punktu widzenia będzie to poprawnie.

    Nie zaniżaj poziomu. Nie rozmawiamy o "Taboret S.A.", co jest poprawną
    firmą, choćby nieistniejącą (i tutaj zgodzę się o braku konieczności
    sprawdzania), od "Taboret" albo "Rada Rodziców" co jest niepoprawną
    formalnie nazwą - *nie może* istnieć firma/podmiot o nazwie "Taboret",
    albo "Rada Rodziców".

    --
    Liwiusz