    From: "Nuel" <n...@k...kn.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Otrzymam firme...
    Date: Fri, 14 Oct 2005 10:04:55 +0200

    WItam.
    Pomoc poszukiwana;)

    Nastapila sytuacja, w ktorej ojciec chce przekazac mi firme, konkretnie
    sklep.
    Pytanie teraz, jak wyglada placenie podatku od tego, bo chyba nalezy
    traktowac to jako darowizne. W sieci wyczytalem, ze wolna od podatku w
    przypadku otrzymania od ojca kwota darowizny wynosi ok. 9600 PLN.
    http://www.pit.pl/darowizna/index.php

    Czyli musi wszystko sprzedac ze sklepu i ofiarowac mi gotowke, czy moze po
    prostu oddac mi towar, uprzednio wyceniajac go na podstawie faktur?

    Sam nie wiem od ktorej strony sie do tego zabrac.

    Moze jakies pomocne adresy dotyczace przejmowania firmy?
    Google juz przejzralem, ale cos slabo mi to wyszlo.

    Pozdrawiam
    Nuel