  • 1. Data: 2004-04-06 19:48:53
    Temat: Ciągniki siodłowe a nowy VAT
    Od: "tp" <t...@w...pl>

    Zgodnie z nową ustawą VAT pojazdy samochodowe 2 osobowe żeby można je było
    zaliczyć jako samochód ciężarowy muszą mieć ładowność co najmniej 593 kg.
    Ciągnik siodłowy nie posiada ładowności !!!
    W homologacji i w dowodzie rejestracyjnym jest napisane 0. (ciągnik ma
    natomiast dopuszczalny nacisk na siodło)
    konsekwencje :
    - można rozliczyć tylko 5 tys. VAT od zakupu nowego, który średnio kosztuje
    300.000 zł
    - wszystkie ciągniki jako auta osobowe nie mogą odliczać VAT od paliwa !!!
    które jest ich podstawowym kosztem !!!
    Jak ktoś tego szybko nie poprawi około 10.000 przedsiębiorstw zbankrutuje
    !!!

    tp

  • 2. Data: 2004-04-07 06:18:33
    Temat: Re: Ciągniki siodłowe a nowy VAT
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tp" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > które jest ich podstawowym kosztem !!!
    > Jak ktoś tego szybko nie poprawi około 10.000 przedsiębiorstw zbankrutuje

    I nie tylko tego... Natomiast zastanawia mnie tez dzisiejsza informacja z
    PB, ze VAT od paliwa bedzie mozna odliczac po spelnieniu wzoru Lisaka i
    dodatkowo:
    "Autem ciężarowym nie będzie mogło zostać tradycyjne kombi ani tym bardziej
    hatchback, tylko auta typu MPV czyli duże, wielofunkcyjne vany."
    Czy ktos moze to zdanie podeprzec przepisem?

    Jestem wlasnie na kupnie samochodu (pewnie nie ja jeden:-) i chcialbym kupic
    jednak dobre auto (dobre=z mozliwoscia odliczania VAT od paliwa).

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 3. Data: 2004-04-07 13:12:47
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > je było
    > zaliczyć jako samochód ciężarowy muszą mieć ładowność co najmniej 593

    Hmm...

    DŁ = 357 kg + n x 68 kg

    Dla n=2 DŁ= (na szczęście!) = 493 kg

    Dla właścicieli ciągników siodłowych może to nie ma znaczenia, ale dla
    szczęśliwych posiadaczy Seicento VAN, jak najbardziej!

    Pzdr,
    BaLab

  • 4. Data: 2004-04-07 14:56:36
    Od: next<p...@p...onet.pl>

    Nowy Vat nie różnicuje samochodów na osobowe czy ciężarowe , tylko
    POJAZDY SAMOCHODOWE (ciągnik siodłowy chyba jest pojazdem
    samochodowym) spełniające lub nie spełniające wzór. Ten wzór ma
    dwa czynniki: liczba miejsc i dopuszczalna ładowność. Oba te czynnki
    MUSZĄ być określone w homologacji. Jeżeli choć jeden z nich nie jest
    określony na świadectwie, na mocy Art 86 pkt. 5 taki pojazd
    automatycznie uznaje się za SAMOCHÓD OSOBOWY!!!! i 50% vatu
    <5000 zł odliczamy. Ciągnik siodłowy = samochód osobowy
    buhahahah!!!
    KOLEJNY KNOT W VAT do kolekcji. Lecę obejrzeć wyciąg homologacji
    ciągnika siodłowego bo to się w p.le nie mieści

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-04-07 15:53:11
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@N...pl>

    Użytkownik "next" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > KOLEJNY KNOT W VAT do kolekcji. Lecę obejrzeć wyciąg homologacji
    > ciągnika siodłowego bo to się w p.le nie mieści

    I co? I co???

    (Nawiasem mówiąc najpopularniejsze - bo najtańsze - auto dostawcze Citroen
    C15 też nie łapie się na wzór Lisaka w wersji z dodatkową składaną kanapką
    na 3 osoby. Szlag mnie trafia, bo takie auta mamy w firmie dla
    przedstawicieli handlowych, którzy rozwożą próbki towarów po Polsce.
    Nieuchronnie zbliża się dzień, kiedy zdetonuję się na Wiejskiej...)

    --
    Pozdrawiam, Miro
    http://www.soundtrade.pl

  • 6. Data: 2004-04-09 21:03:30
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "next" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nowy Vat nie różnicuje samochodów na osobowe czy ciężarowe , tylko
    > POJAZDY SAMOCHODOWE (ciągnik siodłowy chyba jest pojazdem

    to znaczy ze motocykle i skutery tez przeliczamy wg wzoru?????:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 7. Data: 2004-04-10 10:10:48
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Dla właścicieli ciągników siodłowych może to nie ma znaczenia, ale dla
    > szczęśliwych posiadaczy Seicento VAN, jak najbardziej!

    2 osobowe secicento jest chyba jedyną ciężarówką podatkową, bo (p)osły spały
    jak głosowały
    I jeszcze nie chcą dać sobie odciąć ryja od koryta:-(

  • 8. Data: 2004-04-10 10:13:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Apr 2004, next wrote:

    >+ Nowy Vat nie różnicuje samochodów na osobowe czy ciężarowe , tylko
    >+ POJAZDY SAMOCHODOWE (ciągnik siodłowy chyba jest pojazdem
    >+ samochodowym)

    Sprawdziłeś ? Bo ja już kiedyś chciałem się wychylić na
    grupie ale przezornie przeczytałem:

    ---
    4. Przepis ust. 3 nie dotyczy:
    2) pojazdów specjalnych - [...]
    3) pojazdów samochodowych do przewozu co najmniej 10 osób [...]
    +++

    >+ Ciągnik siodłowy = samochód osobowy buhahahah!!!
    >+ KOLEJNY KNOT W VAT do kolekcji. Lecę obejrzeć wyciąg homologacji
    >+ ciągnika siodłowego bo to się w p.le nie mieści

    Nie mieści.
    Ale twoją winą jest nie tyle czytanie z roztrzepaniem to
    czytanie wyjątkowo wybiórcze !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-04-10 10:14:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2004, ania wrote:

    >+ > POJAZDY SAMOCHODOWE (ciągnik siodłowy chyba jest pojazdem
    >+
    >+ to znaczy ze motocykle i skutery tez przeliczamy wg wzoru?????:-)

    Hm... najwyraźniej :], bo "specjalne" te pojazdy nie są :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-04-16 21:24:47
    Od: "seni" <s...@w...pl>

    W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2003
    r.
    Nr 58, poz. 515, z późn. zm.)[2][3] wprowadza się następujące zmiany:
    1) w art. 2:
    a) pkt 36 otrzymuje brzmienie:
    "36) "pojazd specjalny" - pojazd samochodowy lub przyczepę
    przeznaczone
    do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność
    dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w
    pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykony
    waniem tej funkcji;",
    b) po pkt 42 dodaje się pkt 42a w brzmieniu:
    "42a) "ciągnik samochodowy" - pojazd samochodowy przeznaczony
    konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to
    obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy;"

    hmmm....
    seni