  • 1. Data: 2003-12-04 05:29:48
    Temat: PCC
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Witam

    Kupiłem samochod w komisie. Wystawiono mi tam fakture ( samochod nie jest
    na dzialanosc ) i poinformowano mnie ze juz nie musze płacic PCC,
    poniewaz oni go odprowadzają. Nie dali mi zadnego kwitka i tak
    naprawde nie mam pewności czy go zapłacili.
    Czy jesli wystawia sie fakture sprzedazy ( komis był włascicielem tego
    samochodu ... to nie była umowa komisu) to obowiązki opłacenia PCC
    przechodza na sprzedającego??

    Jak pojde do skarbowki to mi powiedza ze oczywiscie mam zapałacic ,
    wiec jesli ktos cos na ten temat wie to prosze o wyjasnienia.

    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2003-12-04 07:13:33
    Temat: Re: PCC
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-12-04 06:29, Użytkownik adre napisał:

    > Witam
    >
    > Kupiłem samochod w komisie. Wystawiono mi tam fakture ( samochod nie jest
    > na dzialanosc ) i poinformowano mnie ze juz nie musze płacic PCC,
    > poniewaz oni go odprowadzają.
    <ciach>

    Nie musisz się obawiać PCC. Wystarczy, że masz fakturę z komisu. Nie
    musisz nawet zaglądać do US.

    Tomek

  • 3. Data: 2003-12-04 07:46:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Dec 2003, adre wrote:

> [...]
    >+ Czy jesli wystawia sie fakture sprzedazy ( komis był włascicielem tego
    >+ samochodu ... to nie była umowa komisu)

    Złożenie tych dwu informacji brzmi ciekawie.
    Jeśli samochód był własnością komisu, to z jakiej paki chcieli
    płacić jeszcze PCC *od sprzedaży pojazdu tobie* ?

    >+ to obowiązki opłacenia PCC przechodza na sprzedającego??

    +++++
    Art. 2. Nie podlegają podatkowi:
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-04 12:32:07