  • 1. Data: 2003-12-04 07:53:18
    Temat: Firma z zagranicy, wykonanie programu, podatki...
    Od: "Maciek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Firma z USA zleciła mi wykonanie programu komputerowego (właściwie pewnego
    modułu). No i teraz chca zeby im wystawić invoice. Otrzymałem już od
    nich "Purchase Order" - dokument określa co, kto , komu, za ile i w jakim
    czasie ma wykonac program. Jest tez zapis o przekazaniu praw autorskich.
    Z kontekstu jakby umowa o dzieło.

    Oczywiscie problemem jest jak to rozliczyc z US :)
    Nie prowadzę działalności gospodarczej. Chcialbym wystawić im tą "fakturę" ale
    w 2 językach, tzn. (invoice no.. / Rachunek nr ...) - użyłem słowa rachunek bo
    chcialbym traktowac to jako rachunek do umowy o dzielo. Waluta to USD.

    Czy to wszystko trzyma sie jakoś "kupy" - tzn czy US może i do czego się
    doczepić? Na jakim Pit'cie to rozliczyć? Słyszałem że pit-52.(?) Czy mogę
    zastosować koszty 50%?

    Proszę o sugestie i dziękuję z góry za odpowiedzi.
    Maciek

  • 2. Data: 2003-12-04 11:57:47
    Temat: Re: Firma z zagranicy, wykonanie programu, podatki...
    Od: "Adam Major" <a...@i...s.p.am.net>

    Witaj!

    > Czy to wszystko trzyma sie jakoś "kupy" - tzn czy US może i do czego się
    > doczepić? Na jakim Pit'cie to rozliczyć? Słyszałem że pit-52.(?) Czy mogę
    > zastosować koszty 50%?

    Muszę Ciebie zmartwić nasz system podatkowy nieprzewiduje możliwości
    rozliczenia
    osoby fizycznej z firma zagraniczną będąc tutaj w Polsce.
    PIT 52 służy do rozliczenia zarobków pracy za granica kraju. Ty nie
    opuszczasz kraju ;>

    Jak chcesz to prawnie załatwić poszukaj firmy która wystawi normalną fakturę
    VAT amerykańcą
    a Ty się później z nimi rozliczysz, ale musisz się liczyć, że sobie nalicza
    trochę kasy.
    Nie wiem jak z VATem czy bez dokumentu SAD będą mogli potraktować jako VAT
    0%
    (bo eksport produktu/usług) jak nie to jesteś przynajmniej 22 % w plecy.

    Pozdrawiam Adam.

  • 3. Data: 2003-12-23 03:14:26
    Od: hermegil <h...@g...pl>

    On Thu, 04 Dec 2003 12:57:47 +0100, Adam Major wrote:

> [...]
    > osoby fizycznej z firma zagraniczną będąc tutaj w Polsce.
    > PIT 52 służy do rozliczenia zarobków pracy za granica kraju. Ty nie

    nie czytałem stosownych ustaw, ale właśnie mam przed oczyma PIT52
    i tam jest napisane:
    "Formularz jest przeznaczony dla podatników osiągających dochody bez
    pośrednika płatników m. in. z tytułu:
    -osobiście wykonywanej działalności, np. artystycznej, literackiej
    -osobistego świadczenia usług na podstawie umowy zlecenia lub umowy o
    dzieło"

    Więc nie ma nic o zarobkach za granicą, a wg mnie umowa o dzieło z
    zagranicznikiem spełnia powyższe.

    pozdrav

    maHo