  • 1. Data: 2004-07-06 07:15:14
    Temat: Re: PCC1 czy trzeba
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czy trzeba teraz od każdej umowy kupna-sprzedaży składać w US - PCC1
    > np.kupuję faks od osoby fizycznej na DG wartość 700 zł.

    nie trzeba, jeżeli wartość rynkowa nie przekracza 1000zł.

  • 2. Data: 2004-07-06 07:50:16
    Temat: PCC1 czy trzeba
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Czy trzeba teraz od każdej umowy kupna-sprzedaży składać w US - PCC1
    np.kupuję faks od osoby fizycznej na DG wartość 700 zł.
    Będę wdzięczna za każdą odpowiedz.

  • 3. Data: 2004-07-06 09:33:12
    Od: "Ewa" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie trzeba, jeżeli wartość rynkowa nie przekracza 1000zł.

    Dziekuję bardzo za szybką odpowiedz.

  • 4. Data: 2004-07-06 10:26:02
    Od: "bd " <b...@N...gazeta.pl>

    Slayer <a...@o...pl> napisał(a):

    > nie trzeba, jeżeli wartość rynkowa nie przekracza 1000zł.

    no ale chyba trzeba oplacic taka umowe w postaci znaczkow skarbowych
    w kwocie 11 pln. no i zostawic jedna kopie umowy w US. tak jest u mnie :)
    na umowie z naklejonymi znaczkami US postawi pieczec i cos tam zanotuje.
    pozdr.
    marcin

  • 5. Data: 2004-07-06 10:44:24
    Od: "Wojtek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "bd " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > no ale chyba trzeba oplacic taka umowe w postaci znaczkow skarbowych
    > w kwocie 11 pln. no i zostawic jedna kopie umowy w US. tak jest u mnie :)
    > na umowie z naklejonymi znaczkami US postawi pieczec i cos tam zanotuje.

    owszem możesz zwrócić się do US z podaniem o wydanie zaświadczenia że umowa
    jest zwolniona z PCC, tylko nie wiem po co...

  • 6. Data: 2004-07-06 10:53:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wojtek napisał:

    > owszem możesz zwrócić się do US z podaniem o wydanie zaświadczenia że umowa
    > jest zwolniona z PCC, tylko nie wiem po co...

    Na ogół jest to potrzebne przy sprzedaży samochodów (FV zestawką zw lub
    jeżeli samochód faktycznie jest wart mniej niz 1000zł) bo czasami
    wydziały komunikacj nie chcą bez tego rejestrowac. Im się nie chce
    poznac przepisów podatkowych.
    Mnie kiedyś kobita w WK na widok faktury VAT na używany samochód osobowy
    (zw.) powiedziała "A skąd ja mam wiedziec że od tego nie ma PCC? Mam
    tylko pani słowo." Trochę mnie pogieło na takie dictum...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-07-06 11:28:45
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > jeżeli samochód faktycznie jest wart mniej niz 1000zł) bo czasami
    > wydziały komunikacj nie chcą bez tego rejestrowac. Im się nie chce

    ale oni wcale nie muszą znać przepisów podatkowych, mają swoje, gdzie jest
    jasno napisane jakie dokumenty są potrzebne do zarejestrowania pojazdu, i
    nie ma tam słowa o jakimś dokumencie z US...

    > Mnie kiedyś kobita w WK na widok faktury VAT na używany samochód osobowy
    > (zw.) powiedziała "A skąd ja mam wiedziec że od tego nie ma PCC? Mam
    > tylko pani słowo." Trochę mnie pogieło na takie dictum...

    jeżeli jakiś wydział komunikacji odmówiłby zarejestrowania pojazdu ponieważ
    brakuje dokumentu z US (z wyjątkiem VAT25) to sprawa nadaje się do mediów
    ;-) np. wspaniały program UWAGA w tvn ;-)

  • 8. Data: 2004-07-06 22:25:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + jeżeli samochód faktycznie jest wart mniej niz 1000zł) bo czasami wydziały
    > + komunikacj nie chcą bez tego rejestrowac.

    Zdaje się że ze dwie osoby już mi objaśniały (chyba na .prawo) że
    nie mają do tego prawa. Oczywiście wszyscy wiemy że czasem "nie chcą
    i już" i jest problem...

    [...]
    > + (zw.) powiedziała "A skąd ja mam wiedziec że od tego nie ma PCC? Mam tylko
    > + pani słowo." Trochę mnie pogieło na takie dictum...

    I słusznie, ale IMHO w złym miejscu: owa urzędniczka nie jest od
    ferowania decyzji skarbowych :) miło jak w dbałości o podatnika (!)
    upomina go nim doniesie że nie zapłacił :>, ale... ale ma "papiery"
    wziąć :)
    IMHO & AFAIK oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd